lördag 11 mars 2023

Danska Säkerhetspolisen PET nekar Stram Kurs partiledare Rasmus Paludan att besöka Folketinget

 


Paludan: PET nægter mig adgang til København - Ekstra Bladet

för 6 timmar sedan — Klager over manglende mulighed for at deltage ved arrangementer, blandt andet på kvindernes internationale kampdag. Rasmus Paludan igang med at brænde en ...


"- 8. marts fik jeg ikke lov til at deltage som tilskuer til Dansk Folkepartis arrangement med den anerkendte kunstner Firoozeh Bazrafkan, som udstillede politisk kunst i anledning af den Internationale kvindedag. Det foregik i Fællessalen i Folketinget. Dette nægtede PET mig. Hvis jeg kom alligevel, så ville PET ophæve livvagtsbeskyttelsen, fortæller Rasmus Paludan.

- Jeg aftalte derfor som alternativ med Firoozeh Bazrafkan og med accept fra DF, at jeg på et tidspunktet inden arrangementet kunne se på hendes kunst i ti minutter. Også det nægtede PET mig også. Hvis jeg kom alligevel, så ville man ophæve livvagtsbeskyttelsen, tilføjer han.

Fik ikke mødt politiker

- At deltage i arrangementet ville have været en del af mit politiske virke som partileder, men PET forhindrer mig altså i dette."

"- Som partileder skal jeg naturligvis have mulighed for at deltager i møder på Christinansborg. Ligesom jeg som advokat skal have mulighed for at deltage i det årlige kredsmøde. Det giver sig selv."


Källa 11 mars 2023:


Paludan: PET nægter mig adgang til København – Ekstra Bladet



Brændte bøger | Weekendavisen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.