torsdag 2 mars 2023

Paludan lämnar in klagomål om Finlands utrikesminister Haavisto



https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-28/finland-hints-at-russian-involvement-in-swedish-koran-burning

 

Sweden Koran Burning, Russia, Turkey and Finland News: January 28, 2023 - Bloomberg


28 jan. 2023 — Finlands utrikesminister Pekka Haavisto menar att det finns kopplingar mellan Ryssland och koranbrännaren Rasmus Paludan.


"Klagomål till Riksdagens justitieombudsman i Finland

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
  • ombudsman
  • pet;
  • Sakerhetspolisen;
  • um;
  • Rigsledelsen;
  • utrikesdepartementetregistrator
Tor 2023-03-02 14:49

Till Riksdagens justitieombudsman i FinlandJag klagar härmed på:UtrikesministerietSjöekipaget, PB 17600023 StatsrådetFinlandI den här artikeln (28 januari 2023):
https://www.expressen.se/nyheter/haavisto-havdar-kopplingar-mellan-rasmus-paludan-och-ryssland/
Kan du läsa:"I en intervju med den finska tv-kanalen Yle, som sändes av Bloomberg i lördags, hävdar Pekka Haavisto att kopplingar mellan Rasmus Paludan och Ryssland "har upptäckts och vissa kopplingar har hittats i hans närhet", men utan att gå in på saken. mer detaljerat."Myndighetens påstående är falskt! Det finns absolut inga människor i min närhet som har kopplingar till Ryssland. Själv har jag ingen koppling till Ryssland heller.Jag klagar på:1. Att myndigheten har uppgett falsk information om mig.2. Att myndigheten inte tidigare har lämnat de falska uppgifterna till mig, så att jag fick möjlighet att rätta.Oavsett om jag är finsk medborgare eller inte får en finsk myndighet inte offentligt ljuga om mig. I det här fallet har det skett en enorm skada eftersom naiva människor tror att Finlands utrikesministerium talar sanning. Jag vet däremot att det är en lögnaktig auktoritet.Jag skulle vilja att Riksdagens justitieombudsman:1. Undersöker saken och drar slutsatsen att påståendet från myndigheten var falskt.2. Kritiserar myndigheten för att göra falska påståenden och inte ge mig möjlighet att kommentera tidigare.3. Rekommenderar vilka personer i myndigheten som bör sanktioneras för detta.Given av min godhetRasmus PaludanPartilederStram KursXXXXXXgade XXXXXX XXXXXXXXXXTelefon XXXX XXXXCVR-nr.: 38493876"


"Insikt och klagomål till Finlands utrikesministerium


Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
  • kirjaamoum
  • pet;
  • Sakerhetspolisen;
  • um;
  • Rigsledelsen;
  • utrikesdepartementetregistrator
Tor 2023-03-02 14:26

Till Finlands utrikesministeriumI den här artikeln (28 januari 2023):
https://www.expressen.se/nyheter/haavisto-havdar-kopplingar-mellan-rasmus-paludan-och-ryssland/
Kan du läsa:"I en intervju med den finska tv-kanalen Yle, som sändes av Bloomberg i lördags, hävdar Pekka Haavisto att kopplingar mellan Rasmus Paludan och Ryssland "har upptäckts och vissa kopplingar har hittats i hans närhet", men utan att gå in på saken. mer detaljerat."Som svar på den texten kan jag meddela att Finlands utrikesministerium ljuger.Uttalandet: "kopplingar mellan Rasmus Paludan och Ryssland "har avslöjats och vissa kopplingar i hans grannskap har hittats" [...]" är falskt.I enlighet med GDPR och finsk lag begär jag:1. Insikt i all information som Finlands utrikesministerium behandlar om mig.2. Att ta bort de falska påståendena om att det borde finnas en koppling till Ryssland i min närhet.Också:3. Jag klagar på att UD inte har informerat mig om att myndigheten behandlar uppgifter om mig.4. Klagar över att jag inte delgavs uppgifterna så att jag fick möjlighet att meddela myndigheten att uppgifterna var falska.För att förklara det väldigt enkelt: Finlands utrikesministerium har begått ett brott genom att medvetet och offentligt ljuga om mig som är EU-medborgare. Detta är olagligt och straffbart.Jag förbehåller mig rätten att väcka ersättningsanspråk.Given av min godhetRasmus PaludanPartilederStram KursXXXXXXgade XXXXXX XXXXXXXXXXTelefon XXXX XXXXCVR-nr.: 38493876"



Media har i kväll 2 mars 2023 börjat läsa Paludans klagomål på Haavisto:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.