måndag 22 januari 2024

Vänsterns AFA påstås ligga bakom Paludans koranbränning

 

för 4 timmar sedan — Burak Akcapar diskuterar också den danske, högerextreme Rasmus Paludan och irakiern Salwan Momika, vilka båda har skapat oroligheter i Sverige genom att


SVT säger 22 januari 2024 till Historielärarföreningen, att om denna nyhet är sann så får Chang Frick och Mathias Wåg själva höra av sig till SVT för att bekräfta historien. SVT kommer inte att ägna en sekund att följa upp historien. Det får kvällstidningarna göra, hälsar SVT via HLF.


Lyssna 12 minuter in till Chang Frick:


https://sv.player.fm/series/sista-maltiden/ep-215-kungens-hund-gast-kajsa-ekis-ekman


Player FM - Internet Radio Done Right



för 3 timmar sedan — Nordfront har tidigare skrivit om Mathias Wågs inblandning i Rasmus Paludans koranbränningar. Nu bekräftas det ytterligare av Chang Frick på Nyheter24. Det är i ...


Källa 22 januari 2024:


Mathias Wåg hjärnan bakom Paludans koranbränning (nordfront.se)


Mathias Wåg (aftonbladet.se)


”Min gode vän Mathias Wåg, ringde mig och berättade i förväg att hans kompisar, lite PKK-anhängare och vilka de nu är … Rojavakommittéerna … skulle ha en demonstration på Norrmalmstorg. Och så sa han: ’Det hade varit kul om någon från höger ut också som körde samtidigt’ för då blir de en bredare … liksom, de här, för det var ju då när Kristersson och dom kröp för Erdogan, vilket också retade mig, så jag ringde runt lite folk, galningar, på högerkanten: ’nån av er som skulle vilja göra något också den här dan. Jag kan liksom pröjsa demonstrationsavgiften eller något annat eller sådär och så hittar ni på något bara, bara så att det blir lite, händer lite’ ja visst och dom körde på. Då ringde dem ju upp Rasmus Paludan som brände koranen utanför Turkiets ambassad … och då fick jag all skit för det för jag hade betalt demonstrationsavgiften och så fick jag skulden för det kraschade Natoansökan…"


Källa:


för 5 timmar sedan — Paludan har tidigare konstaterat att koranbränningen utanför turkiska ambassaden inte var hans eget initiativ, och nu avslöjar Frick att grunden till idén ...



SD kallas ”högerextremt” i Turkiets utrikesutskott - DN.se


XXXXXXX XXXXXXX afsløret som en politisk lykkeridder, levebrødspolitiker og opportunist af allahværste skuffe | Ballet Magnifique


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.