onsdag 26 juni 2024

Rektor hotas varje kväll efter att ha gripit tag i Palestinas flagga

 


18 juni 2024 — Under Borgarskolans studentutspring rusade rektor Martin Roth upp på scenen och ingrep mot en elev som höll upp en palestinsk flagga.


"För egen del har det inneburit att leva med personskydd och samtal med hot i princip varje kväll och förfärliga kommentarer i sociala medier. Det är till och med så att vi nu överväger att flytta från Malmö, säger Martin Roth.

Vad som händer nu har utbildningschef Johan Aspelin inte bestämt än.

– Enligt skollagen ska vi beskriva åtgärder för eleven. Eftersom eleven har slutat, kan vi inte vidta långvariga åtgärder men erbjuder stöd över sommaren. Nu när jag konstaterat att det är en kränkning så ska jag bedöma vilka eventuella åtgärder jag ska ta för rektorn. Det har jag inte beslutat än, vilka konsekvenser det blir. Jag ska ta stöd av andra experter och hoppas vara klar i slutet av veckan, säger Johan Aspelin."


Källa, Sydsvenskan sidan B1 onsdag 19 juni 2024:


Utredningen visar: Rektorn på Borgarskolan kränkte eleven – Sydsvenskan



Hooligan fra Aarhus får debut i ekstrem kampsport | Ballet Magnifique


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.