fredag 14 juni 2024

Koranbrännaren Salwan Najems förhör hos polisen

 



om utredarna som förhörde mig igår: Igår bad jag utredarna som förhörde mig i flera fall att följa med mig (Jade Sandberg) till utredningen, delta med mig i utredningen och vara med mig under förhöret, men utredarna sa: "Mitt förhör kommer att ta ungefär tre timmar."    Men förhöret varade ungefär "en och en kvart" och de bad Jade Sandberg att gå och sitta i cafeterian eller någonstans utanför "förhöret".    Så jag tror att jag blev lurad av utredarna.  Förhöret skulle pågå i tre timmar, men förhöret varade inte mer än en och en kvart.  Det betyder att det saknades integritet i utredningen eftersom Jade Sandberg inte fick delta med mig i utredningen, och för att de ställde frågor till mig och deras frågor bröt mot yttrandefriheten och svensk lag. Varför brände du Koranen och inte Bibeln (de kristnas och judarnas bok)?   Ser du inte deras fråga som en uppmaning från utredarna att bränna Bibeln (judiska och kristna böcker)?   Vill utredare kontrollera mina val och hur jag uttrycker mina åsikter inom lagen?    De frågade mig också varför jag klippte papperet från Koranen, lade fläsk på det och satte eld på Koranen?     De har inte rätt att ställa dessa frågor till mig eftersom det är frågor mot demokrati, frihet och yttrandefrihet som Sverige och svenska lagar byggde på?    Av denna anledning är jag svensk och jag bor i mitt hemland, Sverige, som jag älskar och Sverige är ett land med friheter och mänskliga rättigheter. Därför bor jag inte i ett extremistiskt islamiskt land som XXXXX frihet, demokrati och yttrandefrihet. Därför kände jag att utredarna hade förolämpat svensk demokrati, svensk lag och svensk yttrandefrihet i de frågor som ställdes till mig. , och de ställde också många personliga och allmänna frågor som inte hade med någonting att göra. Jag kände att de pressade mig och deras frågor kränkte min integritet. Notera: Jag är Salwan Najm.  Förhörstiden med mig började klockan nio på morgonen den 10 juni 2024 och slutade ungefär klockan tio och en kvart Därför när utredarna berättade för mig och advokaten och (Jade Sandberg) att förhöret skulle ta tre timmar med mig, men förhöret varade inte mer än en och en kvart, det betyder att utredarna har använt att ljuga och lura mig Detta strider mot svensk lag, och annat Frågor som inte har med något att göra Jag kan förklara dem mer om dem I början av utredningen frågade jag vem som klagade på dessa anklagelser. De sa till mig: "När utredningen är över, kommer vi att berätta för dig, och utredningen har avslutats." polisens bristande trovärdighet och oärlighet?”
355
visningar"


Källa:


https://x.com/NajemSalwan/status/1800485391415288176


Salwan Najem på X: ”om utredarna som förhörde mig igår: Igår bad jag utredarna som förhörde mig i flera fall att följa med mig (Jade Sandberg) till utredningen, delta med mig i utredningen och vara med mig under förhöret, men utredarna sa: "Mitt förhör kommer att ta ungefär tre timmar."    Men” / X



Lennart Gottlieb: Akademiraadet er en parodi | Ballet Magnifique


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.