onsdag 16 december 2020

Museichef i möte om UFO-Sveriges byteshandel på statliga Armémuseum

 

"From: Elisabeth Ernerot

To: Clas Svahn

Subject: SV: Från Clas Svahn

Date: den 23 mars 2020 10:50:00

Attachments: image002.png

Hej Clas!

Tack för att du skriver. Ja, det känns ganska obehagligt med alla citat på bloggen, kan verkligen
inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för dig.

Jag, Stefan (museichef) och Andreas ska ha ett möte om hur vi ska göra om han går vidare och
kontaktar fler medarbetare.

Du får gärna slå mig en signal, 08 519 563 02.

Vänliga hälsningar

Elisabeth Ernerot

Programansvarig

armemuseum.se/iriketshemligatjanst

Telefon: +46 (0)8–519 563 02

elisabeth.ernerot@armemuseum.se

www.armemuseum.se
 

Från: Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>

Skickat: den 22 mars 2020 02:16

Till: Elisabeth Ernerot <elisabeth.ernerot@armemuseum.se>

Ämne: Från Clas Svahn

Hej, Elisabeth!

Jag läste på min stalkers blogg att också du utsatts för hans trakasserier. Själv är jag ju van,
han har ägnat varje dag åt mig det senaste halvåret.

Denne Thomas Nordholm utger sig för att vara ordförande i den icke existerande
föreningen ”Historielärarföreningen”. En hittepå-förening som inte är registrerad och som
inte har några medlemmar.

Som du kan se av bifogade pdf på hans senaste blogg så är det du som är föremål för hans
intresse. Eller snarare jag, det är ju. mitt liv han arbetar hårt på att förstöra. Thomas, som
fått sparken från flera tjänster som lärare och i dag är arbetslös, har tagit som vana att ringa
ALLA som jag kan ha varit i kontakt med.

När jag höll föredrag på Solskiftesskolan i Åkersberga i höstas ringde han i stort sett hela
skolan, till och. med elevernas föräldrar samt politiker i kommunen för att försöka stoppa
mig.

När jag var i Skövde och talade på högskolan där tidigare i år ringde han chefredaktören på
Skaraborgs Allehanda tio gånger och till och med dennes fru och dotter.

Som du förstår är detta ett problem inte bara för mig utan också för min omgivning. Innan
han hittade mig förföljde han en journalist på Sydsvenskan i sju år.

Nu påstår han följande om dig: 

”Ernerot säger att med bakgrund av den nya informationen ser
det i alla fall inte ut som om Armémuseum tänker boka in UFO-Sverige i framtiden.”

Jag tror givetvis inte för en sekund på detta men vill ändå höra från dig eftersom
jag samlar information för att kunna anmäla Nordholm.

Du kan väl skriva en rad vid tillfälle.

Allt gott!

Clas Svahn
--
Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX
S-XXX XX XXXXXXXX
Sweden"

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.