onsdag 27 juli 2022

Historiska svenska fall av ufo

 

för 9 timmar sedan — Uppland är ämnet för UFO-Sveriges Radio där vi hör Clas Svahn berätta om två mycket intressanta fall. Det kända Väddöfallet, samt om en mycket märklig ...


77. UFO-Sveriges Radio - Uppland | UFO-Sveriges Radio | Podplay


för 3 timmar sedan — Clas Svahn och Tobias Lindgren gör sitt bästa för att räta ut frågetecknen som uppstår när nya bilder och filmer visas i snabb takt dokumentären igenom. Det vi ...


"Under kvällen spelade jag och Tobias in ett avsnitt om ufofall i Uppland för UFO-Sveriges Radio. Jag berättade om två fall som jag själv undersökt, Väddöfallet från 1956 och Sotternobservationen från 1988. Det blev kanske 25 minuter totalt men själva podden kommer att bestå av fler än mig som berättar. Just Sottern är ett verkligt gåtfullt fall, gjort i dagsljus och på nära håll. Föremålet var stort som en personbil, enligt vittnet och gjorde en 90-gradig sväng innan det snabbt flög vidare längs sjön.

Senare på kvällen, efter kvällsmaten på verandan, messade jag med ett ufovittne som sett ett föremål på nära håll 1987. Bad honom ta en bild på platsen och rita i det han sett på den för att jag bättre ska kunna förstå hur det såg ut."


Källa, UFO-Sverige 26 juli 2022:


Vinbär blev till saft och poddinspelning | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.