fredag 29 juli 2022

Professor i kyrkohistoria vid myndigheten Uppsala universitet svarar ufo-arkivets ordförande på Dagens Nyheter, om Historielärarföreningens ordförande och Rasmus Paludan

 

E-post: urban.claesson@teol.uu.se; Telefon: 018-471 2176; Besöksadress: Engelska parken, Thunbergsvägen 3 B; Postadress: Box 511 751 20 UPPSALA



"Från: Urban Claesson


Skickat: den 7 juli 2022  12:10


Till: Clas Svahn


Ämne: SV: Från Clas Svahn


Hej Clas


Tack för ditt mejl, jag förstå precist och har fått situationen klart för mig, hoppas du blir trygg med detta svar och sas kan vända blad.


Vänligen Urban


Från: Clas Svahn <clas.svahn@XXXXX.com>


Skickat: den 7 juli 2022 10:24


Till: Urban Claesson


Ämne: Från Clas Svahn


Hej Urban!


Vi känner inte varandra men jag ser att min stalker Thomas Nordholm (som kallar sig "John Doe", sic!) har kontaktat dig. Han har ägnat de senaste fyra åren till att varje dag skriva eller ringa till alla som jag har den minsta anknytning till. Med minsta menar jag verkligen minsta.


Varför Thomas skriver till dig just nu är en gåta men jag vill egentligen bara upplysa dig om att han inte är en seriös person. Han driver en påhittad "förening" som mig veterligen bara har honom själv som medlem.


Förutom att förfölja mig ägnar han sin tid åt att intressera sig för Rasmus Paludan och allt vad denne gör.


mvh

Clas Svahn

Journalist på DN

Ordförande för Archives for the unexplained


Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX

S-XXX XX XXXXXXXX

Sweden"



"När jag och mina kollegor Gustav och Calle gick till Pizzeria Lilla Essingen för att äta i dag beställde jag en Urban, som jag gillar, och sedan satte vi oss vid ett bord ute på trottoaren. Nästan direkt kom en man som stod intill och pratade med en kamrat fram till mig, tittade på min pizza, och frågade om det var en Urban som jag åt. Och det kunde jag bekräfta.


pizza220728.jpg (800×600) (ufo.se)

Mannen som döpte pizzan Urban.

Mannen berättade då att det var han som hade döpt pizzan till Urban efter en kamrat som hette just Urban. Ni kan se den glade döparen på bilden här ovan."

Källa, UFO-Sverige 28 juli 2022:


Fortsatt planering och fina frimärken | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Forbud: Nye Borgerlige-politikere skal ikke ansættes i det offentlige – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.