tisdag 19 juli 2022

Mål om mordhot mot Rasmus Paludan i saboterad valrörelse

 

Nej til Islam i Danmark på Twitter: ”Mål 1 på över 250 om mordhot mot Rasmus Paludan ska behandlas i tingsrätten i Eksjö. Rasmus Paludan kommer inte så länge polisen i Sverige inte vill skydda honom. #polisen #val2022 #stramkurs #paludan #Islam #Sverige #svpol #svpolitik @Riksstudios @Polisen_Sverige @Sakpol_SE https://t.co/hLdintRghF” / Twitter


Länk 19 juli 2022:


https://twitter.com/nejtilislam/status/1549323760859217926


FYBNLRIX0AAN1mv (651×1533) (twimg.com)


2 h 
Just nu pågår utredningar av över 250 fall där Rasmus Paludan har anmält mordhot till polisen.
Det första av dessa mål (Mål/Ärende B 1194-22) ska behandlas i tingsrätten i Eksjö den 10 oktober 2022."


"Mål nr 1 av 250 mordhot mot Rasmus Paludan går nu upp i domstol

Rasmus Paludan
  • Stram Kurs Sverige
  • rigsledelsen;
  • Registrator Kansli; X X X
Tis 2022-07-19 11:09
.pdf
Eksjö_TR_B_1194-22_Aktbil_7-1.pdf
748 kB
Just nu pågår utredningar av över 250 fall där Rasmus Paludan har anmält mordhot till polisen.Det första av dessa mål (Mål/Ärende B 1194-22) ska behandlas i tingsrätten i Eksjö den 10 oktober 2022.Fallet gäller ett dödshot från åtalade XXXXX XXXXXX den 18 april 2022, där han befann sig i Nässjö, Nässjö kommun eller på annan okänd plats i Sverige.Rasmus Paludan konstaterar: "Jag har kallats som vittne, men det är alldeles för farligt. Faktum är att förutom när jag är i Stockholm så ger inte svensk polis livvaktsskydd åt mig. Till skillnad från de mycket mer ansvarsfulla och demokratiska myndigheterna i t ex Norge, Danmark, Tyskland, Ungern, Tjeckien, Nederländerna och Azerbajdzjan. Det är definitivt livsfarligt med min hotbild om jag reser till tingsrätten utan beväpnade livvakter. Så länge den svenska polisen inte skyddar mig som de är skyldiga till kan jag inte vittna."Den svenska polisen saboterar med andra ord rättsväsendet genom att inte skydda mig som riksdagskandidat, vittne eller medborgare."Rasmus Paludan och Stram Kurs Sverige kan generellt inte hålla valrörelse i Sverige eftersom Rasmus Paludan endast skyddas av livvakter i Stockholm och Rikspolischefen har beordrat att Rasmus Paludan inte ska skyddas trots att det finns ett mycket allvarligt hot mot honom. På så sätt har Polismyndigheten lyckats störa den svenska valrörelsen mycket aktivt genom att hindra ett politiskt parti och en riksdagskandidat från att kunna röra sig fritt i Sverige och prata om sin politik.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs Sverige"


Afsløring: DR og TV 2 skjuler Hugo Helmigs død – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.