lördag 27 augusti 2022

Rasmus Paludan polisanmäler misshandel och olaga hot i Piteå 24 augusti, som Piteå-Tidningen publicerade bilder på

 

Video:


Paludan griper spottande XXXXXX i Piteå och blir slagen och hotad (24 augusti 2022 kl. 18:08) - YouTube


Stram Kurs - Efter att Rasmus Paludan hade talat i cirka... | Facebook


för 2 dagar sedan — Plötsligt attackerades den kontroversielle politikern Rasmus Paludan av en motdemonstrant och civilpolisen fick snabbt ingripa. Foto: Jens ...


Bilder i Piteå-Tidningen:


"Foto: Jens Ökvist/Frilans"


Jens Ökvist - Fotograf - Kråkkullen Produktion | LinkedIn


webp (980×551) (ntm.eu)


jpeg (980×551) (ntm.eu)


Tumult när högerextreme Rasmus Paludan talade i Piteå – Piteå-Tidningen (pt.se)



"50-10-330-0007 Polisanmälen för misshandel och olaga hot i Piteå (onsdag 24 augusti 2022 kl. 18.08)

Rasmus Paludan <X@X.dk>
Fre 2022-08-26 09:25

Till: Registrator Polismyndigheten Region NordKopia till: Polismyndigheten Nationella operativa avdelningen ochSäkerhetspolisenFör olaga hot och misshandel polisanmäler jag härmed Gärningsman A från Piteå.Onsdag den 24 august 2022 cirka kl. 18.08 på Rådhustorget i Piteå blevjag utsatt för ofredande när en gärningsman spottade på mig när jaghöll på att hålla tal som kandidat till riksdagen för svenskapolitiska partiet Stram Kurs Sverige. Jag hade då talat i ungefär 24minuter.Jag grep gärningsmannen för ofredande och lämnade honom strax tillpolispatrull på torget.Episoden ses här:https://twitter.com/Ghostfriend01/status/1562488085522579457
Jag anmälde omedelbart gärningsmannen till polisen för:1. OfredandeJag polisanmäler härmed även gärningsmannen för:2. Misshandel och även försök till misshandel
Det framgår av videoinspelningen att gärningsmannen slår mig en gång ihuvudet med sin delvis fyllda vita plastpåse. Hans slag träffar mig påde övre delarna av huvudet på min svarta fragmenteringshjälm (användsi krigsområden som svenska städer). Gärningsmannen gör ett utfallefter mig en gång till, men denna gång utan att träffa mig.3. Olaga hot
Gärningsmannen skriker till mig: "DU RÖR MIG, JAG SPRICKER DINATÄNDER!". När jag fick hans hot om att spricka mina tänder slogs jagav en allvarlig rädsla för min säkerhet och för att han skulleverkställa hotet och spricka mina tänder.Jeg begär att bli kontinuerligt delgiven information om dettabrottmåls handläggning hos polisen.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs Sverige (Stockholm), Org.nr 802539-7566Pers.nr XXXXXX-XXXXTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXXFolkbokföringsadress: Xgade XX, XXXX X, Danmark"


Hverdagsjihad – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.