lördag 13 augusti 2022

Sekten UFO-Sverige rivstartar med alkoholreklam på Europaresa

 

UFO-Sverige konsumerar alkohol dagligen på sin resa.



"Vi pratade en stund och Hans passade också på att visa mig lite kring sin öltillverkning och berättade att han låg bakom en del av recepten till de öl som Limhamns bryggeri gör. Ett utmärkt litet bryggeri kan jag garantera efter att ha druckit deras weissbier i går."


Källa, UFO-Sverige 23 augusti 2022:


Möte i Lund och hem till Järfälla | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Vi softade några minuter men sedan började färjan lägga ut 20 minuter före utsatt tid eftersom alla var ombord så då gick vi upp till skybaren, köpte var sitt glas öl (äntligen hade de Guinness) och tittade på när färjan (Princess Seaways) löpte ut från hamnen."


"Efter ett besök i butiken där jag hade order om att köpa en Limoncello till Anneli gick tillbaka till hytten för att invänta 20.00 då vi hade tid i bistron."


"Däremellan åt Anders pärlhöns och jag en fin, ”blue”, entrecôte med en Newcastle Brown för min del."


220821kvalitet.jpg (800×600) (ufo.se)


Källa. UFO-Sverige 21 augusti 2022:


Mot färjan och hemåt | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Och när vi lade ut att vi var på väg till Devon hörde vår vän Nigel Watson från Plymouth av sig och sa att han hade en låda och en kasse till oss och att vi kunde seds på en pub i Lewdown för att överlämna denna."

"Jag hade ringt henne ett antal gånger på resan ned och från puben men utan svar, trots att hon visste att vi skulle komma vid 13-tiden i dag. "


Källa, UFO-Sverige 20 augusti 2022:


Möten i Devon och Oxford | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Dessutom köpte jag en öl som jag tänkte ha till maten och i dag var det jag och Anders som bjöd när Sam beställde från Speedy Noddle."


Källa 19 augusti 2022:


Till Schenker till slut | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Innan vi lämnade Rickmansworth gick vi in på M&S eftersom jag ville köpa med mig lokala öl till Sverige och det fanns rätt många så jag fyllde min tullkvot. Många spännande ale och stout som nu får konsumeras under hösten och vintern.

Jag köpte också några tonic som vi kan ha till ginen vi har hemma."


Källa, UFO-Sverige 18 augusti 2022:


Två riktigt fina donationer | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"När vi hade packat ur visade det sig att Bob och Sam hade beställt min kycklingfavoriträtt från Speedy Noodles och den fick Anders också så vi satte oss och åt, hungriga som vi var, och till den drack jag en iskall Birra Moretti."


Källa, UFO-Sverige 18 augusti 2022:


Genom London till Lionel och Alresford | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Det är inte lika varmt i dag men det var ändå skönt att ta vår kvällspromenad till Tesco, den här gången för att köpa frukostmackor till i morgon och en öl till i kväll. Den här gången blev det en Birra Moretti för min del."


Källa, UFO-Sverige 16 augusti 2022:


Källarjobb och möte med Tim och Anne | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"I vilket fall var det skönt att vandra ut till Tesco för att köpa vatten och en öl efteråt."


Källa, UFO-Sverige 15 augusti 2022:


Utlåsta, stenar och Bob Rickard | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Så när kassarna var avlämnade gick vi till Tesco och köpte trekantsmackor och var sin öl, jag en ”Old crafty hen” som jag gillar."


Källa, UFO-Sverige 14 augusti 2022:


Dödsbud och två bra möten | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"gick sedan ned till puben i markplanet där mindre än tio personer från byn satt och pratade och drack öl.

Vi hade det väldigt trevligt vi också där vi tog in var sim Teakstones (som Anders tycket smakade lite för lite) och sedan en Belhaven Best Bitter som inte var så dum."


Källa, UFO-Sverige 14 augusti 2022:


Dramatisk start och trevliga möten | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"eftersom det var whiskyprovning testade jag två sorter, en Laphroig four cask och en Mcallan som jag aldrig sett förut. Inte många centiliter men så behövs det ju väldigt lite för att avgöra om man gillar en whisky eller inte. Får se om jag köper någon av dem på vägen hem."


Källa, UFO-Sverige 12 augusti 2022:


På väg över Nordsjön | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Till detta drack vi var sin kall och god Köstritzer i höga glas"


Källa, UFO-Sverige 11 augusti 2022:


På väg mot England via Tyskland | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Sekten UFO-Sverige finner det relevant med alkoholbilder från sin resa för bluffarkivet AFU:


IMG_2032-1536x1152.jpg (1536×1152) (ufo.se)


puben220813.jpg (800×600) (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.