tisdag 1 november 2022

Redaktionschef svarar om historisk felaktighet ufo-arkivet fick propagera i SVT



"Från: Tobias Wallin <tobias.e.wallin@svt.se>

Skickat: den 4 oktober 2022 10:45

Ämne: Sv: Hur gör man om utsagan från intervjupersonen i inslaget hos SVT inte är sant?
 
Hej,

Ditt mail till mig hade hamnat i skräpposten. Tycker du gick på mig onödigt hårt i telefonen precis - jag lovade dig svar - och att jag är i möte under dagen.  Vill svara dig så snabbt jag kan - du verkar väldigt angelägen om snabbt svar och ditt engagemang i frågan är uppenbart stort.  Därför hoppas jag att du kan hjälpa mig: När jag tittar på artikeln är det för mig deras jakt på en lokal för att kunna bjuda in allmänheten att ta del av deras samlingar som de idag har i olika källarförråd. För mig representerar de sig själv och sin förening och ett förtydligande är överflödig information. MEN med det sagt - förtydliga gärna varför vi skulle göra det förtyd 
 
Vänligen / Tobias Wallin



Tobias Wallin
Redaktionschef och ansvarig utgivare
SVT Nyheter Öst
T +46 11 21 01 12 · M +46 706427637




Skickat: den 1 oktober 2022 03:42

Till: Tobias Wallin <tobias.e.wallin@svt.se>

Ämne: VB: Hur gör man om utsagan från intervjupersonen i inslaget hos SVT inte är sant?
 


Från: John Doe

Skickat: den 1 oktober 2022 03:29

Ämne: Hur gör man om utsagan från intervjupersonen i inslaget hos SVT inte är sant?
 

Kan ni lägga till i texten till artikeln något om att det är AFU:s tolkning. Eller ska det skrivas till att andra menar att det AFU säger inte är sant? Hur gör vi nu med detta som HLF beskriver utifrån Östnytt i vår bloggpost hos Historielärarföreningen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.