lördag 4 mars 2023

Försvarsmaktens högkvarter bjöd in UFO-Sverige för att diskutera ett fall


På Lidingövägen 24 i Stockholm ligger huvudbyggnaden för Högkvarteret. Därifrån leds Sveriges försvar. Försvarsmakten är en myndighet under regeringen.


Högkvarteret utgörs av så kallade ledningar, staber och avdelningar med olika ansvarsområden. Alla har gemensamt att de leder Försvarsmaktens verksamhet.



Bild:


230303fst.jpg (800×426) (ufo.se)


"Själv gav jag mig iväg till Lidingövägen 24 och Högkvarteret för ett möte med en kontakt som jag och UFO-Sverige har där. Jag var där i god tid men upptäckte snart att något var fel då min kontakt inte dök upp.

Medan jag stod och väntade innanför receptionen, med besöksbrickan i ordning, blev jag igenkänd av en filmare som råkade passera. Vi var i kontakt tidigare i vinter eftersom han jobbade på att försöka få till stånd en film om stay behind-rörelsen där jag kunde vara behjälplig. Nu jobbade han på en film för Försvarsmakten så vi stod och pratade en stund innan han blev upphämtad av sin kontakt.

Med hjälp av vakten fick jag till slut tag på en annan anställd på den avdelning som jag skulle besöka och så satte vi oss ned en halvtimme och pratade. Till slut blev det ett bra möte där vi diskuterade ett fall och lite framtida saker.

Alltid bra att få ett ansikte och vi två hade aldrig träffats förut."


Källa, UFO-Sverige 3 mars 2023:


Möte på Högkvarteret och DN-jobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.