måndag 3 maj 2021

Gäddgårdsskolans fritidspedagog vill hitta på historia som experiment på lågstadiet efter att ha funderat på ufo-händelse med skolbarn i Zimbabwe


 

Nedan citerat från UFO-Sveriges sida:

Ariel school 1994. Detta fall har jag funderat många timmar på. Jag jobbar själv på en skola (med barn i åldrarna 7-10 år). Jag planerar att göra ett experiment. Det hela går ut på att hitta på en historia. Denna ska jag berätta för ett 30-tal barn i mixade åldrar. De ska sen få i uppgift att inte ändra historien och inte avslöja att det är en bluff för någon (varken lärare eller föräldrar). Historien ska vara ganska fantasifull. Tanken med experimentet är att se om barnen klarar av att hålla sig till osanningen.
4
  • Jonas Rundberg, din uppgift som lärare är att lära ut vetenskap. Om du försöker göra vetenskapliga experiment inom ett område som du inte är utbildad inom kommer det resultera i konsekvenser som du i din utbildning inte har kunskap inom. Jag skulle avråda dig att fullfölja ditt experiment.
  • Jo. Du har nog väldigt rätt i det du skriver. Det är nog bäst att låta bli. Men intressant vore det. Min långa erfarenhet av arbete med barn säger mig att "lögnen" skulle uppdagas väldigt fort. En del barn kan hålla hemligheter en längre tid, andra klarar bara några minuter. Sannolikheten att ett större antal barn skulle klara av att hålla sig till samma historia och inte röja att det är en bluff bedömer jag som mycket liten. När det kommer till Fallet "Ariel school" har jag funderat kring fyra olika alternativ: 1. Barnen har blivit hypnotiserade, 2. Barnen har hittat på historien, 3. Barnen har träffat varelser som lever någonstans på vår planet, men inte är djur eller människor, 4. Barnen har träffat på varelser som är på besök på vår planet, men som kommer från något annat ställe i universum... Men det kan ju förstås finnas fler alternativ. Såklart 🙂 Hmm... Nu fick jag mer att fundera på känner jag."


Källa:

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Vilket är det mest bisarra fall inom närkontaktsfallen enligt dig | Facebook

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/permalink/10158583057137753/?comment_id=10158585550147753


Gäddgårdsskolan i Arboga:

Gäddgårdsskolan - Arboga kommun


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.