torsdag 31 mars 2022

UFO-Sveriges domän anklagar TV4 för lögn om kärnvapen

 


"Svaret var ett tydligt ”nej” när det gällde en eventuell kärnvapenbeväpning på de två Su-24:orna.

När jag sedan talade med en av mina källor inom Försvarsmakten fick jag ytterligare information som jag inte vill föra vidare men som styrkte det flygvapenchefen sagt.

Det märkliga är att Edströms uttalande, som han också hade gett till TV4, inte återgavs i sin helhet. TV4 valde att inte publicera det som pekade på att deras egna uppgifter skulle vara fel. Ett märkligt journalistiskt agerande.

Min artikel gick genom flera chefer innan vi tryckte ut den."


Källa, UFO-Sverige 30 mars 2022:


Fortsatt skanning och bokjobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.