torsdag 24 mars 2022

UFO-Sveriges vice ordförande serverade alkohol i sitt hem åt Järfällas kommunanställda till tal om spöken

 


"Hemma hjälpte jag Anneli med att få ordning på allt som skulle fixas innan våra gäster skulle komma. 22 stycken blev vi till slut och det är för många för att få plats med i ett rum. Så efter att ha monterat ihop Markus gamla skrivbord i går och ställt det som en förlängning till vårt vanliga matbord fick vi in de flesta där och resten dukade vi för i vardagsrummet."

"Redan efter 16 började de första gästerna trilla in, köksgänget som hade med sig pajerna och grunden till kladdkakorna plus en massa annat som vi skulle fixa till. Sedan ramlade det in allt fler och vid 17.30 var det fullt hus och jag serverade rosévin till de som ville ha det och bubbelvatten till de övriga.

Och det blev många spännande samtal under middagen som bestod av pajer där jag satsade på Västerbottenspaj. En av mina bordsgrannar berättade om hur hon drömt en dröm om att en väninnan skulle bryta med sin pojkvän och hur väninnan dessförinnan drömt om att min bordsgranne var gravid. Båda drömmarna visade sig stämma.

Det blev också tal om spöken och andra fenomen där det finns utrymme för både spekulationer och lite avvaktande hållning.

Jag känner ju rätt många av Annelis arbetskamrater eftersom vi träffats här hemma förut och jag till och med har hållit föredrag för dem. Och när vi kom så långt att det var dags för mig att prata hade jag hunnit sticka emellan med ett femminutersbesök på ett Teamsmöte som en grupp i UFO-Sverige höll.

Egentligen hade jag tänkt att vara med längre men maten och pratet tog sin tid så inte förrän 19.30 började jag dra igång mitt föredrag som tog upp de senaste händelserna i USA, AFU, filmen ”UFO Sweden” och en del bra svenska ufofall.

Fördraget blev ju lite speciellt där jag hade publik på båda sidor med en spaljé emellan men frågorna efteråt var många och intresset stort."


Källa, UFO-Sverige 24 mars 2022:


Föredrag hemma och möte med Lars | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Bildbevis:


mote220324.jpg (800×600) (ufo.se)


http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2022/03/mote220324.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.