onsdag 18 maj 2022

Stadsgårdsskolans högstadieelever uppviglade präst att begå misstänkt brott vid ärkebiskop Rasmus Paludans tillståndsgivna demonstration


Stadsgårdsskolan är en grundskola som ligger i bostadsområdet Råslätt, strax söder om Jönköping. Skolan har ca 300 elever i årskurserna 7-9 samt särskilda ...



för 11 timmar sedan — Det var tre högstadieelever som fick prästen Fredrik Hollertz att använda kyrkklockorna för att tysta högerextremisten Rasmus Paludans manifestation på ...


  • Det var tre högstadieelever som fick prästen Fredrik Hollertz att använda kyrkklockorna för att tysta högerextremisten Rasmus Paludans manifestation på Råslätt i Jönköping under skärtorsdagen."


Källa 18 maj 2022:


Högstadieelever bakom uppmärksammade klockringningen - P4 Jönköping | Sveriges Radio


""Han är en syndare och en demon som antagligen kommer i helvetet," säger Paludan"


Källa 18 maj 2022:


Paludan om prästen i Jönköping: Han är en demon - P4 Jönköping | Sveriges Radio


"– Jag blev uppvaktad av tre högstadiekillar här på Stadsgårdsskolan som kom till mig och berättade… Jag tror det var deras lärare som hade berättat om 2014, vad som hände då, säger Hollertz till P4 Jönköping.

– Och så frågade de mig: ”Kommer du ringa nu, den här gången?” Så tog jag dem i hand och sade: ”Ni kan lita på mig.”"


18 maj 2022:


Elever fick präst att ”tysta” Paludan med klockringning - Nyheter Idag


18 maj 2022:


Kyrkklockorna som tystade koranbrännaren 18 maj 2022 - P4 Story | Sveriges Radio


Nej til Islam i Danmark på Twitter: ”@KaptenEngberg Du hyllar en XXXXXXXXX präst! Har du någonsin frågat Paludan hur han upplevde dagen? Hur kan man försvara att kalla sig journalist när man bara är en patetisk propagandist? Paludan kommer till Råslätt många gånger nu! Det var vad prästen åstadkom! #svpol #paludan #svradioljuger https://t.co/Ch9zKBgxD8” / Twitter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.