fredag 27 maj 2022

Stram Kurs Sveriges Rasmus Paludan svarar SVT Skånes reporter i Kristianstad

 

SVT Nyheter på Twitter: ”På söndag har Stram Kurs-ledaren Rasmus Paludan fått tillstånd att hålla en manifestation inne i Kristianstad. https://t.co/deCAdrHRi2” / Twitter


Radovan Javurek - Kristianstads kommun


Handzar på Twitter: ”@svtnyheter Hoppas paludan blir avrättad på söndag i Kristianstad” / Twitter



"Radovan Javurek (L), ordförande i både brottsförebyggande rådet och interreligiösa rådet, hoppas att Kristianstadsborna ignorerar Paludan. Hör mer i videoklippet. Foto: Erika Dahlin Jönsson/SVT

Öppna fritidsgårdar ska hålla unga bort från Paludans manifestation


UPPDATERAD 
PUBLICERAD 


Källa fredag 27 maj 2022:


Öppna fritidsgårdar ska hålla unga bort från Paludans manifestation | SVT Nyheter


Här berättade SVT att de söker Paludan för en kommentar om Kristianstad:


https://www.svtplay.se/video/35473329/lokala-nyheter-skane/svt-nyheter-skane-27-maj-18-33-2



"Angående söndagens manifestation i Kristianstad

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
  • "Erika Dahlin Jönsson_"
Fre 2022-05-27 18:45
Jag är kandidat till riksdagen i Sverige. Det pågår valkampanj. Jag kommer till Kristianstad för att prata om min och Stram Kurs Sveriges politik. Jag och mina partimedlemmar har aldrig skapat oro när vi har hållit valmöten. Vi uppträder alltid lugnt och återhållsamt.Om folk begår upplopp, då kanske de inte är lämpliga att bo i ett lugnt land som Sverige. Så ligisterna kanske hellre vill bo i ett land där upplopp är mer normalt?Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX ---- Den fr, 27 maj 2022 15:52:03 +0200 Erika Dahlin Jönsson_ <erika.dahlin.jonsson@svt.se> skrev ----
 > div.zm_-3892425649527607831_parse_6507432274894704309 P { margin-top: 0; margin-bottom: 0 }

Hej Rasmus!

Jag heter Erika och jobbar som reporter på SVT Nyheter Skåne i Kristianstad.

Vi har intervjuat en lokal politiker i Kristianstad inför söndagens manifestation som säger att du bara vill skapa konflikt och oreda och som tycker att du sätter igång folk på ett ondskefullt sätt. Vad är din kommentar till det?

Mvh
Erika, 
tel 070 XXX XX XX"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.