onsdag 18 maj 2022

Stram Kurs Sverige och Paludan håller allmän sammankomst varje dag framför Järvaveckans huvudentré - Polisen meddelad

 


"Stram Kurs Sverige på Järvaveckan 1-5 juni 2022

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
  • Ahmed Abdirahman
  • Registrator Stockholm;
  • Registrator Kansli;
  • Sakerhetspolisen;
  • rigsledelsen;
  • pet
Ons 2022-05-18 11:49

Hej AhmedTyvärr är det du som har missuppfattat allt i världen.Du förstår inte alls vem du skriver med. Du verkar inte särskilt begåvad.Du kan inte vägra mig att gå omkring på allmän svensk mark.Eftersom min bedömning är att Ahmed Abdirahman behöver utbildning i svensk demokrati planerar jag nu att hålla en allmän sammankomst framför Järvaveckans huvudentré varje dag.Under denna sammankomst kommer jag att förkunna att jag bränner Koranen för att Ahmed Abdirahman XXXXXXX uppfostras och att alla vet att Ahmed Abdirahman XXXXX islam.Det kommer utan tvekan att bli en intressant Järvavecka i år.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX ---- Den on, 18 maj 2022 11:08:04 +0200 Ahmed Abdirahman <Ahmed.Abdirahman@theglobalvillage.se> skrev ----
 > Hej Rasmus, > > Nej, jag har inte missuppfattat karaktären av ert avsedda besök. Jag har redogjort för vår policy, och jag ber dig respektera den. > > Bästa hälsningar, > Ahmed > > Ahmed Abdirahman > Vd & grundare > Stiftelsen The Global Village > M 073 907 7509 > E Ahmed.Abdirahman@TheGlobalVillage.se > Linkedin I Webbplats I Järvaveckan > > > > -----Ursprungligt meddelande----- > Från: Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk> > Skickat: den 11 maj 2022 16:44 > Till: Ahmed Abdirahman <Ahmed.Abdirahman@theglobalvillage.se> > Kopia: Registrator Stockholm <registrator.stockholm@polisen.se>; Registrator Kansli <registrator.kansli@polisen.se>; Sakerhetspolisen <sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se>; XXXXXXXXXXX <XXXXXXXXXXX@stramkurs.dk>; pet <pet@pet.dk>; Stram Kurs Sverige <sverige@stramkurs.dk> > Ämne: Sv: Stram Kurs Sverige på Järvaveckan 1-5 juni 2022 > > Hallå där > > Då har du missuppfattat vad jag menade. Jag kommer varje dag som vanlig gäst och pratar med folk. Det ska bli väldigt mysigt. > > > Given av min godhet > > Rasmus Paludan > Partiledare > Stram Kurs Sverige > Box XXXX > XXX XX Stockholm > Telefon +46 (0) 8 XXX XX XXX > > > >  ---- Den on, 11 maj 2022 16:41:53 +0200 Ahmed Abdirahman <Ahmed.Abdirahman@theglobalvillage.se> skrev ----  > Till: Rasmus Paludan  >  > Hej! >  > >  > Tack för kontakt avseende Din och Stram Kurs planer på att uppträda som gäst på Järvaveckan för att där berätta om de viktigaste punkterna i er politik. Vi tackar för intresset, men vill informera om att Järvaveckan har som policy att endast ha med partier med representation i Sveriges riksdag, regionfullmäktige i Region Stockholm och kommunfullmäktige i Stockholms stad. >  > >  > Vänliga hälsningar, >  > Ahmed Abdirahman >  > Projektledare Järvaveckan >  > >  > -----Ursprungligt meddelande----- >  > Från: Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>  > Skickat: den 6 maj 2022 18:18  > Till: Ahmed Abdirahman <Ahmed.Abdirahman@theglobalvillage.se> >  > Kopia: Registrator Stockholm <registrator.stockholm@polisen.se>; Registrator Kansli <registrator.kansli@polisen.se>; Sakerhetspolisen <sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se>; XXXXXXXXXXX <XXXXXXXXXXXXX@stramkurs.dk>; pet <pet@pet.dk>; Stram Kurs Sverige <sverige@stramkurs.dk>  > Ämne: Stram Kurs Sverige på Järvaveckan 1-5 juni 2022  >  > Bäste Ahmed Abdirahman  >  >  >  > Jag och andra från Stram Kurs Sverige ser väldigt mycket fram emot att komma till Järvaveckan. >  > >  > Vi behöver dock inget eget tält. Vi ska bara gå runt lite och prata politik med det fredliga folket. >  > >  > >  > >  > Given av min godhet >  > >  > Rasmus Paludan >  > Partiledare >  > Stram Kurs Sverige >  > Box XXXX >  > XXX XX Stockholm >  > Telefon +46 (0) 8 XXX XX XXX"


Media om denna nyhet:


Rasmus Paludan portas från Järvaveckan: "Ska uppfostra honom" - YouTube


Nej til Islam i Danmark på Twitter: ”Rasmus #paludan håller en allmän sammankomst framför #Järvaveckan s huvudentré varje dag! Paludan: "Ahmed Abdirahman behöver utbildning i svensk demokrati. Jag bränner koranen för att Ahmed Abdirahman XXXXXXX uppfostran och att alla vet att Ahmed Abdirahman XXXXX islam. #svpol https://t.co/V8H8s5d6r8” / Twitter


Järvaveckan nekar Paludan att besöka: "Självklara platsen för mångfald" » Samnytt


Samnytt på Twitter: ”Järvaveckan nekar Paludan att besöka: ”Självklara platsen för mångfald” https://t.co/FSW9ajXJfu #svpol” / Twitter


Historielärarföreningen har mejlat gammelmedia nyheten. De har läst den, men hittills valt att tysta ner nyheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.