måndag 15 april 2024

Kriminalinspektörs medverkan klipptes bort från Felix Herngrens komedi med UFO-Sverige


för 2 dagar sedan — Patrik Stigsson medverkar även med en intervju i den 4:e och avslutande delen på TV4:s "UFO-mysteriet med Felix Herngren". I avsnittet här ...



"I vissa grupper på facebook kan man ta del av mycket obehagliga, oförsonliga och omogna utfall mot personer och organisationer som har en annan syn på fenomenet än den egna. Föreningen UFO-Sverige  är ofta i skottgluggen, och inte minst dess ordförande Clas Svahn."


Källa 9 april 2024:


Ufo-gåtans lösning, del fyra. Är vi ensamma i universum? (substack.com)


Patrik Stigsson intervjuas i Ufo-mysteriet på TV4:


https://substack-post-media.s3.amazonaws.com/public/images/ed32b983-96d9-4a21-8dbb-36dc058a4ba2_277x208.jpeg (277×208) (substackcdn.com)


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Ute Nu! - Missa INTE detta.. | Facebook


Patrik Stigsson - Reflektioner & provokationer | Substack



Greater Stockholm Metropolitan AreaPolismyndigheten
Kriminalinspektör. Serious crime/ Homicid detectvive. · Erfarenhet: Polismyndigheten · Plats: Greater Stockholm Metropolitan Area · 8 kontakter på LinkedIn.


"E Thomas Persson
Vissa är lurade att reproducerar, en psykologisk påverkan genom att likt propaganda kalla frågor i ufologin för gåta och mysterium. Om och om och om igen. Tills andra anammar samma språkbruk. Tankar och ord är starkt sammankopplade.
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Citat ur min text: Har du något bättre förslag?: "Om det vi kallar ufo och uap ska bli något annat än ett mysterium, en olösbar gåta som av vissa avfärdas med en axelryckning eller genom att förse rapportörerna med foliehatt-stämpel, måste vi ta den typ av erfarenheter som Åsa och Tetta delar med sig av seriöst. Vi måste släppa David Grusch, och flytta vårt underökningsfokus från de amerkanska militärpiloternas tic tac-filmer, till den immateriella upplevelse-nivån. Det finns ingen annan väg. Några maskindelar från kraschade farkoster kommer aldrig att hittas"
E Thomas Persson
Patrik Stigsson När man identifierat vad Grusch kallar "a sophisticated desinformation camping against the civilbefolkning", så klarnar det betydligt.
Det är bortom rimligt tvivel så att det finns delar från ufo-krasher. Du kan tom se bilder och video på dem. Även via FOIA. Det är ett märkligt påstående att Gary Nolan och Vallée tex inte har dessa bitar som de visar upp och pratar om ganska ofta. Och att alla vittnen från roswell o varginha som vittnar trovärdigt om att de hållt i delar skulle ha fel. Sammanlagt finns flera tusen fall med tekniska spår och radarutslag. Bevis för fysiska 🛸alltså. Det är konsensus om det. Och ditt påstående sticker verkligen ut.
Jag håller såklart med om att det finns en mkt viktig immateriell dimension på 🛸 fenomenet också. Men fler ordsallader om att medvetandet är en viktig del är slöseri med tid för mig. Jag utforskar hellre saken med praktiska experiment. Jag har sett ufo minst 1, troligen 2ggr i år.
Skulle vara intressant om du så kort och tydligt som möjligt kunde peka på hur du förklarar bort ovan nämnda saker om bevisning för fysiska 🛸. Du är ensam om att hävda ufo ej är fysiska så vitt jag kan se.
Kul att se dig i felix serie. De ville ju film båda oss om vår vadslagning om samma fråga som ovan. Och jag var redan inspelad en gång då. Du fick vara med. jag blev bortklippt. Ditt resonemang passade bättre i deras serie. Och jag är ganska nöjd med att inte vara med. Felix nämnde min podd och det hade gett spridning, men skitsamma.
Det där att vi måste se bort från det materiella och bara se till de immateriella och sedan inte exemplifiera eller precisera, vart leder det konkret?
Bli inte arg på mig när du inser att dessa resonemang är en produkt av en psyop.
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Vi ska inte "bara se till det immateriella" Läser du min text ser du att mitt resonemang vilar på hypotesen att den materiella verkligheten är inflätad i den immateriella. Citat: "Att det vi kallar verklighet skapas, såväl kollektivt som individuellt, i ett samspel mellan inre och yttre processer." Det innebär att man måste lämna de premisser och antanden som ditt tänkande vilar på, det vill säga att det finns två distinkt åtskilda verkligheter, en yttre och en inre. Det jag skisserar är så att säga ett nytt, alternativt paradigm. Detta är ett stort steg som nog inte så många är intresserade av att ta, men om du uppfattar det som ordsallad så får du nog läsa några gånger till. För övrigt kan jag bara önska dig och dina åsiktsfränder lycka till i att få fram de farkoster och döda aliens som Grusch pratar om. Händer det före 2044. är du en förmögen man 🙂
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Detta har jag inte hittat på helt och hållet själv. Jeffrey Kripal, som deltog på SOL-konferensen är inne på samma linje. Han har bland annat samarbetat med Witley Strieber. https://www.youtube.com/watch?v=lngv8bUkVpQ
Jeff Kripal on Paradoxical Thoughts on the UFO Phenomenon from a Historian of Religions
YOUTUBE.COM
Jeff Kripal on Paradoxical Thoughts on the UFO Phenomenon from a Historian of Religions
Jeff Kripal on Paradoxical Thoughts on the UFO Phenomenon from a Historian of Religions
E Thomas Persson
Patrik Stigsson Ok men hur förklarar du mina punkter ovan om du kan se bilder o video på Nolans ufo material tex?
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Ja, de utgår ju från det paradigm som jag försöker hitta ett alternativ till. Dessutom har inget av detta material undersökts av relevant expertis
E Thomas Persson
Patrik Stigsson inte så längesedan ufo-material visaed upp offentligt av en väletablerad forskare, som undersökt dem.
Stanford Professor Shows Me *REAL* UFO Crash Parts
YOUTUBE.COM
Stanford Professor Shows Me *REAL* UFO Crash Parts
Stanford Professor Shows Me *REAL* UFO Crash Parts
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Vi har ju upprättat ett avtal du och jag som stipulerar vad som krävs för att utommänsklig aktivietet ska ansens konstaterat. Låt oss hålla oss till det.
E Thomas Persson
Jag undrar hur du förklarar tex materialet i videon ovan.
Du säger alla vi som är överens om ufo är fysiska har bevisbördan, jag säger det är tvärtom. Det är du. Det finns flera tusen fall som tillsammans klart bevisar fysiska.
E Thomas Persson
Patrik Stigsson yes, men hur förklara du ovan?
E Thomas Persson
Forskare likt Nolan har undersökt och visar upp det. Hur går det ihop enligt dig?
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Jag måste be dig läsa mina fyra utredande texter på Substack, samt vårt avtal. Du och jag kommer inte att bli överens, och det behöver vi heller inte vara. https://patrikstigsson.substack.com/Patrik Stigsson - Reflektioner & provokationer | Substack
E Thomas Persson
Patrik Stigsson Jag var mest nyfiken på om du kunde koka ner det till ett kort konkret svar inledningsvis.
Tex hävdar du att materialet i videon inte är från ufo?
Om inte, hur hävdar du att materialet i videon inte är material?
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Det finns förmodligen tusentals liknande videos på youtube där något påstår sig ha bevis för utomjordisk närvaro, som du skulle kunna be mig kommentera och förklara. Det är bortkastad tid. Vi har kommit överens om i vårt avtal vad som krävs för att utomjordisk aktivitet ska anses konstaterad. Det finns inget att tillägga utöver det.
E Thomas Persson
Patrik Stigsson Ja det är intressant Patrik. Oavsett vadet.
Även om just klippet ovan är från YouTube;
Prof Nolan och materialet finns ju där på Stanford U att åka att filma, titta och ta på. Källan i sakfrågan är prof Nolan, inte youtube. Så ser jag på det.
Vore intressant hur du ser på sakfrågan (ufo-materialet på stanford) och källan prof Nolan.
Patrik Stigsson
Författare
E Thomas Persson Hur skulle jag kunna veta vad detta är för material eller ha synpunkter på det? Eller uttala mig om professor Nolan? Jag vet dock säkert att en professorstitel inte innebär att personen behöver vara verdehäftig eller äga förmåga att överblicka ett kompext område och dra korrekta slutsaser. Framför allt i uap-frågan där faktiskt ingen vet vad det är vi har att göra med. En gång till: ingen vet vad det är vi har att göra med. När materialet på Stanford är undersökt av relevant expertis har avtalets kriterier uppfyllts. Inte innan. Det är ju en sådan undersöning även Nolan efterlyser. Nolan verkar inte själv påstå att detta är bevis på utomjordisk närvaro. Han startar dock inte ur en frågande position, utan verkar övertygad om att det finns intelligent utomjordisk närvaro på jorden. Jag är helt ointresserad av att kommentera hans religiösa tro. Även du är vad mig anbelangar fri att ha vilken uppfattning du vill om uap. Jag försöker inte övertyga dig eller någon annan om att det sätt på vilket jag för närvarande tänker om fenomenet är sanningen


Källa april 2024:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Kan man vara både skeptiker och foliehatt samtidigt | Facebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.