fredag 11 september 2020

Flaska med alkohol som belöning för vidskepligt ufo-föredrag


"Föredraget var fem våningar upp i ett företag i centrala Linköping. Flott och fint. Men framför allt ett gäng nyfikna RT-killar som bjöd på öl (alkoholfritt för mig), chips och lite annat men framför allt trevlig stämning.
Jag körde igång 18 och pratade om ett antal bra svenska ufofall, en hel del om AFU och så om spökraketerna både från 1946 och lite modernare rapporter. Som vanligt när det är en RT-grupp inblandad låter jag publiken ställa frågor under föredragets gång för att få lite fart och dynamik i det. Och det funkade bra också med den här gruppen.
När jag var klar 20.00 blev det frågestund och vi hade kunnat hålla på länge till om det inte hade varit för att gänget skulle ut och äta. Jag tackades med applåder och en flaska mousserande och väldigt mycket positiva ord. det kändes bra."
Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande torsdag 10 september 2020:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=62584

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.