lördag 26 september 2020

UFO-Sverige döljer högskola för att påverka vetenskaplig uppsats mot vidskepelse

 

"Under dagen fick jag ett samtal från en student på en högskola som jag pratade med för ett par veckor sedan och han kunde nu berätta att han fått okej av sin handledare att göra en serie djupintervjuer med fyra av UFO-Sveriges fältundersökare. Så jag ringde runt till tre och plockade också in mig själv i mixen eftersom studenten ville ha erfarna personer som hade undersökt ett antal fall.

Jag tror att det kan bli riktigt intressant att se vad han och hans kollegor kommer att komma fram till."

Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahns ufo-blogg fredag 25 september 2020:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=62736


Den vidskepliga sekten UFO-Sverige har genom sin text ovan gjort ett aktivt val att dölja vilken högskola, student och handledare samt institution som de ska intervjuas av. Därför kan inte Historielärarföreningen ge synpunkter på vetenskapligheten under uppsatsens gång. HLF uppmanar studenten att höra av sig om hen läser detta, så ska vi berätta om kvacksalveriet runt flertusenkronorskursen som lättlurade personer deltagit i utan att finna ett enda bevis för ufo från andra planeter. 

Astrologiförfattaren Clas Svahns text ovan visar klart att UFO-Sverige inte är någon öppen förening eller organisation. Den tål inte vetenskaplig öppenhet. HLF utmanar nu UFO-Sverige att berätta om vem och var uppsatsen ska skrivas. Gör ni inte det kommer vi att använda detta som exempel på mörkning.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.