onsdag 5 maj 2021

Mejl från Socialliberalernas partisekreterare om historielektionen på Polhemskolan i Lund


"Bloggpost om inlägget med aktuell lärare som SD tyckte begick tjänstefel


Ons 2021-05-05 14:46
  •  Du
Hej,

Tack för klargörandet. Vi beklagar detta extra 's'.

Jag försökte hitta den artikel jag refererade till. Vi omvärldsbevakar
även alt. nyheter
för att få en 360 uppfattning av det rådande läget.

Jag tyckte den fanns i "Nya Tider", men nu när jag söker så hittar jag
inte den.

I texten så var presenterades situationen med att den aktuelle lärare
hade lektion med politikerns dotter,online
och sade: - Min uppgift är att få dig att ändra åsikt.

Ja, det var lösryckt i artikeltexten och omöjligt att veta i vilket
sammanhang det yppades.
(Vilket ofta är fallet i dessa "tidningar".)

Men det var, se klipp, tydligen i samband med händelserna i USA.
(https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utbildningsministern-kritiserar-sd-toppens-forsok-att-styra-undervisning-pa-polhemskolan
)


Vänligen
James Brocka, partisekr."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.