söndag 13 februari 2022

Riksdagskandidat som studerat kriminologi vill hindra Partiet Nyans att hyra lokaler

 

3 okt. 2021 — Ole-Jörgen Persson (M) har länge varit verksam i Moderaterna, och hållit på med kommunpolitik de senaste 15 åren.



Ole Jörgen Persson på Twitter: "Låt mig vara tydlig. Det finns ingen plats för extrema islamister i Rinkeby-Kista eller i Stockholm. Vare sig de kallar sig för Hizb ut Tahrir, partiet Nyans eller något annat. Vi ska ta fighten emot de oavsett. Men alla måste ställa upp. Och lokaler till de här ska inte hyras ut" / Twitter


Ole Jörgen Persson på Twitter: "Har fått ny information. Tydligen var Hizb ut Tahrir inte inne i Kista träff och hade därmed inget möte. Därmed var den information jag fått inte korrekt. Jag vill inte ta bort min tidigare tweet, eftersom jag vet att partiet Nyans haft möten där. Men rätt ska ändå vara rätt." / Twitter


Mikail Yüksel 🕊 på Twitter: "@jrgen_ole (M), ordförande för Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd, skriver att han vill stoppa uthyrningen av kommunala lokaler till Partiet Nyans. Står Ulf Kristersson och @moderaterna bakom den här antidemokratiska personens åsikter? Vad tycker @svtnyheter @Aftonbladet @Expressen?" / Twitter


"Om

Jobb

1 januari 2019 - idag·Spånga, Stockholms Län, Sweden

Jobbar på Moderaterna
27 augusti 2017 - idag·Stockholm
Högskola/universitet

Har studerat kriminologi vid Uni. Oslo
Examensår 1993"


Källa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.