söndag 7 augusti 2022

Paludans klagomål på artikel om Stram Kurs Sverige

 


"Klagomål om artikel

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
  • kallesandhammar
  • Rigsledelsen;
  • Stram Kurs Sverige
Sön 2022-08-07 04:21

Till Kalle SandhammarJag har läst denna artikel:
I artikeln refererar UNT till mig som "högerextremist och provokatör". Eftersom det är väldigt nedsättande ord som är totalt osanna om mig borde UNT ha gett mig möjlighet att svara.Du hänvisar också till mig som dansk, trots att jag är svensk medborgare sedan 1 juni 1989.UNT missar att nämna i artikeln att mitt möte i Valsta är ett torgmöte där jag måste prata om min politik, eftersom jag och mitt parti Stram Kurs Sverige kandiderar till riksdagen.UNT ljuger för de ni intervjuar och hävdar för dem att jag tänker bränna koranen i Valsta.UNT har inte ens gett mig möjlighet att svara på alla dessa lögner som UNT själv presenterar.Till sist skriver UNT ännu en osanning: "Förmodligen kommer polisen inte att ge tillstånd till demonstrationen". Det visar att din journalist har en apa IQ eftersom polisen redan har gett tillstånd.Artikeln avslutas med en lögn:"men det är möjligt att Paludan trots det ändå försöker genomföra sitt möte; det har han gjort förut på andra ställen."Detta är till 100 % lögn, eftersom jag aldrig har försökt genomföra en allmän sammankomst som jag inte har fått tillstånd att göra.Här kan du läsa en artikel skriven av en riktig tidning, som till skillnad från den fiktiva soptippen UNT faktiskt bara skriver sann information:
http://www.marsta.nu/startsidan/paludan-bekraftar-mote-i-valsta/Jag ger dig möjligheten att ta bort eller kraftigt redigera din papperskorgsartikel.Annars finns alltid Medieombudsmannen, men eftersom alla artiklar om mig i din soptidning är fulla av lögner så har Medieombudsmannen inte resurser att ta hand om alla klagomål.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmOrg.nr 802539-7566Telefon +46 (0) 8 XXX XX XXXrasmus.paludan@stramkurs.se"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.