måndag 1 augusti 2022

Ufosamlingens profitör recenserade sin egen väns halvårsgamla bok om tomtar för propagandaorganet Dagens Nyheter

 

"Under dagen publicerades min artikel om Ebbe Schöns senaste bok på DN.se och ni som har möjlighet kan läsa den här. Ebbe är en fantastisk person och jag är mycket imponerad över att han fortsätter skriva trots att han är 92 år gammal."


Källa, UFO-Sverige 1 augusti 2022:


Lite av varje och artikelskrivande | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Utgivningsdatum

2022-02-17"


"Bilden högst upp tog jag på Ebbe när vi träffades hemma hos honom den 5 april i år."


Källa 31 juli 2022:


Artikel om Ebbe och sedan jobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Under besöket hos Conny fick jag ett mejl från Ebbe Schöns sambo Christina som berättade att Ebbe ligger på sjukhus efter ett fall i hemmet. Jag ringde omedelbart till sjukhuset och hörde om det gick att besöka Ebbe under eftermiddagen och när jag och Anneli lastat ur böckerna hemma i garaget och ätit lunch på verandan, då körde jag till sjukhuset för att träffa honom.

Det kändes lite märkligt att just ha skrivit om honom i en längre DN-artikel och så nu sitta vid hans sjuksäng och prata. Ebbe blev i alla fall väldigt glad över att se mig och jag stannade hos honom i 45 minuter innan det var dags att åka hem.

Tyvärr ser det ut att bli svårt att besöka honom någon mer gång innan jag och Anders åker till Storbritannien men Christina lovade att hålla mig underrättat om hur han mår."


Källa, UFO-Sverige 2 augusti 2022:


Träffar Conny och Ebbe | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



för 33 minuter sedan — Clas Svahn: Ebbe Schöns tomte minns vår historia. Publicerad 19:14. Ebbe Schöns nya bok tar med läsaren till Bohuslän och en del av Sveriges historia.


Källa, Dagens Nyheter 1 augusti 2022:


Ebbe Schöns gårdstomte minns tusen år av svensk historia - DN.SE



Gårdstomtens tårar - Ebbe Schön - Bok (9789189065154) | Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.