onsdag 6 november 2019

Solskiftesskolan gästas av UFO-Sverige


Imorgon torsdag 7 november 2019 besöker en person från UFO-Sverige Solskiftesskolan i Åkersberga. Han är inbjuden av skolans historielärare:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=58503

Det är årskurserna 9 i den kommunala skolan i Österåker som får besök. Skolan har gjort allt de kan för att dölja vilken dag som besöket äger rum. Trots att det betalas med skattepengar och är en offentlig uppgift. Detta är ingen uppmaning. Men hoppas verkligen att någon som har tillstånd filmar föreläsningen, så att innehållet kan granskas i efterhand.

Varför måste en skola hemlighålla när UFO-Sverige föreläser? Det värsta är att kommunala tjänstemän samt politiker i skolnämnden också fått frågan när föreläsningen skulle äga rum, sett att skolan struntat i att svara och sett på utan att ingripa. Detta känner föräldrarådet på skolan till. Får se om det tas upp på mötet i november 2019 mellan Solskiftesskolan och föräldrarådet.

Det bästa vore om tidningen Mitt i Södra Roslagen kunde komma dit i morgon och ställa kritiska frågor till skolledningen om varför de hemlighåller UFO-Sveriges föreläsning.

Efter att denna bloggpost lagts ut tog personen från UFO-Sverige bort uppgiften om att han ska föreläsa på Solskiftesskolan i morgon. Så det gick inte att citera. Varför togs det bort? Kommer det att läggas ut igen och då i omarbetad form, eller ska uppgiften vara borta helt?

Så här såg den borttagna texten ut:

"När Anneli gått och lagt sig satte jag mig och byggde om mitt föredrag som jag ska hålla i Åkersberga i morgon. Jag har en mall som jag brukar använda men vill alltid ha med en del färska exempel och putsa på mitt bildmaterial. För även om det är nya elever varje år så vill jag ju själv att det jag säger ska vara så bra som möjligt och kännas fräscht."

Nu är texten tillbaka igen på följande bloggadress:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=58503


Genom självcensur är uppgiften att UFO-Sveriges föredrag ska hållas på Solskiftesskolan borttagen. Det stod alltid med förr. Men när UFO-Sverige blir alltmer hemligt och inte klarar öppenheten längre så stryks uppgiften.

Läs mer om alla turer och lögner som omgärdat föreläsningarna på Solskiftesskolan via länken under:

https://historielararna.blogspot.com/search?q=Solskiftesskolan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.