fredag 6 maj 2022

Paludan vill ha rosor av invånarna när han kommer till Borås, avslöjar han idag för nyhetschefen

 


"Borås

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Fre 2022-05-06 14:14
  • Karin Samuelsson
  • rigsledelsen;
  • Stram Kurs Sverige

1.Jag håller med förvaltningsrätten. Avgörande är att förvaltningsrätten konstaterar att oroligheter i närheten av en allmän sammankomst inte kan motivera ett tillståndsvägran så länge det inte är den allmäna sammankomstens deltagare som begår upplopp.2.Det är den 12 maj 2022. Jag skrev fel i föregående meddelande.3.Jag har inga planer på att besöka Borås om jag inte måste leda en allmän sammankomst.4.Jag är flexibel med plats så länge det är i Norrby. Platsen jag har sökt är enligt mig verkligen lämplig ur både ett säkerhetsperspektiv och ett demokratiskt perspektiv.5.Det råder ingen tvekan om att terrorister har kontroll i Borås. Laglydiga medborgare i Borås böjer sig för rädsla för terrorister. Så självklart är jag orolig för säkerheten. De laglydiga svenskarna i Borås tvingas leva som slavar. Frågan är om polisen överhuvudtaget har tillräckligt med vilja och mod.6.Att du som svensk ska rösta på mig och Stram Kurs Sverige till riksdagen. Vi vill ha 5 års ovillkorligt fängelse om en person grips med kniv i ett utsatt bostadsområde. 10 års ovillkorligt fängelse om personen grips med pistol i ett utsatt bostadsområde. Omedelbar utvisning av alla utlänningar som dömts för brott i Sverige. Omedelbar utvisning av alla icke-EU-medborgare som får sociala förmåner.7.Sociala medier är illa lämpade att förklara på djupet om politik. Jag har dock gett flera långa intervjuer till svenska medier, där jag har förklarat om min politik i Stram Kurs Sverige.Jag känner inte igen din beskrivning av mig som upprepade gånger kallar folk horor. Har du några bevis? Jag har en gång påstått att mammorna till terroristerna som försökte döda mig i Uppsala den 1 maj 2022 var horor. Det är min bedömning då mammorna uppenbarligen inte har varit bra på att uppfostra sina söner när deras söner har slutat som terrorister som försökt döda mig.
Det är möjligt att jag ibland har påstått att vissa människor är dumma i huvudet. Det anser jag vara en självklar sanning då man är riktigt dum i huvudet om man har bidragit till att Sverige nu är på väg att upplösas som ett civiliserat samhälle. Av samma anledning anser jag de flesta svenska journalister vara dumma i huvudet, men det är nog en uppfattning som ett antal svenskar och svenska journalister håller med mig om.8.Ja, du kan läsa planen här:
Orterna är: Göteborg, Borås, Trollhättan, Örebro, Västerås, Uppsala, Husby, Hallunda, Norrköping och Linköping.9.Det beror på att andra än folk i Uppsala inte alls visste att jag skulle komma. I Uppsala var det några som förväntade sig att jag skulle komma och de försökte genast mörda mig när de såg mig. Dessutom var det inga allmäna sammankomster under mitt senaste besök.10.Jag hoppas naturligtvis att svenska folket vaknar och att Stram Kurs Sverige och jag får ett riktigt bra val och kommer till Riksdagen. Jag kommer att samarbeta med vilket parti som helst i Riksdagen om det går att nå gemensamma lösningar. Politiskt skulle jag direkt tro att Stram Kurs Sverige ligger närmast Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna och i mindre utsträckning Moderaterna, även om det också finns många skillnader.12.Jag har inte på något sätt gett upp i Danmark, men eftersom det är val i Sverige nu är det naturligt att fokusera mer på Sverige. Jag höll senast ett torgmöte på Rådhuspladsen i Köpenhamn tisdagen den 3 maj 2022. Där hade jag bl.a. ett långt och lugnt och artigt samtal med två unga muslimer. Så fungerar demokrati i Danmark. Så jag är med stor glädje fortfarande också politiskt aktiv i Danmark.Titta här:https://www.facebook.com/StramKurs/videos/1065837414314511Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX ---- Den fr, 06 maj 2022 12:53:00 +0200 Karin Samuelsson <karin.samuelsson@bt.se> skrev ---- > div.zm_-8344812455075818886_parse_6129137162289967601 P { margin-top: 0; margin-bottom: 0 }

Hej,tack för ditt mejl.
 > Jag skickar några frågor och är tacksam om du har möjlighet att svara. > > 1 Vad är din kommentar till förvaltningsrättens dom?
 > 2 Vilken dag planerar du att komma till Borås? Vi har sett en tillståndsansökan som gäller den 12 maj, men du nämner nu den 13 maj. Vilken dag gäller?
 > 3 Såvitt vi vet har polisen ännu inte meddelat tillstånd för den sammankomst du ansökt om. Räknar du med att komma oavsett om du får tillstånd eller ej?
 > 4 Hur viktig är platsen för din manifestation? Du har ansökt om Magasinsgatan 16 i Borås. Kan du också tänka dig någon annan plats? Vilken i så fall?
 > 5 Är du orolig för din säkerhet i samband med en eventuell kommande manifestation?
 > 6 Vad är ditt viktigaste politiska budskap?
 > 7 På dina sociala medier pratar du ganska lite politik. Däremot finns flera inlägg där du återkommande kallar olika människor för horor, dumma i huvudet och liknande tillmälen. Vad är tanken med det?
 > 8 9 Har du ytterligare manifestationer planerade i Sverige den närmaste tiden? I så fall: var och när? >
 > 9 Du besökte nyligen Sverige och det var betydligt lugnare och mindre uppmärksamhet än under påskhelgen. Hur ser du på det?
 > 10 Hur ser du på dina chanser i det svenska valet? Finns det några svenska partier du kan tänka dig att samarbeta med, före eller efter valet i september? > > 11 Har du gett upp dina politiska ambitioner i Danmark för tillfället? Om inte: hur ser de ut? > > Hälsningar,
 > Karin Samuelsson

nyhetschef
 > Borås tidning

50185 Borås
 > 033-700 07 18

 > Från: Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>
 > Skickat: den 6 maj 2022 11:23
 > Till: Karin Samuelsson <karin.samuelsson@bt.se>
 > Ämne: Borås 

Jag ser fram emot att komma till Norrby i Borås den 13 maj 2022. Då måste vi hoppas att invånarna kommer att möta mitt kärleksmeddelande med rosor, precis som invånarna träffade polisen när polisen hade brutit mot lagen. Till skillnad från polisen har jag aldrig brutit lagen i Borås eller någon annanstans i Sverige. > > > Given av min godhet > > Rasmus Paludan > Partiledare > Stram Kurs Sverige > Box XXXX > XXX XX Stockholm > Telefon +46 (0) 8 XXX XX XXX >"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.