torsdag 3 september 2020

UFO-Sverige tog taxi till arbetet på DN på sin lediga dag


"Så i dag tog det alltså slut. Jag beställde en taxi i god tid eftersom jag inte ville riskera att komma för sent så här första dagen och ställde mig att vänta på den redan 14.15. 14.20 skulle den komma. 14.30 hade den inte dykt upp så jag ringde.
Beskedet var att den var på väg och fem minuter senare satt jag i baksätet på väg mot Marieberg, nu rätt säker på att jag faktiskt skulle komma för sent denna första arbetsdag. Så jag ringde för att berätta och beklaga.
Det var då dagen tog en ny vändning.
I andra änden svarade en förvånad Amanda och undrade om jag verkligen skulle jobba. ”Vi jobbar ju aldrig tillsammans”, sa hon klokt. Och det hade hon ju helt rätt i. Skrattande kontrollerade hon schemat och konstaterade att det redan fanns en kvällsreporter på plats på min stol, Marit.
Ridå. Då insåg även jag att jag var på väg till jobbet två dagar för tidigt. Jag skulle verkligen inte bli sen.
Men det var för sent att vända så jag lät taxin fortsätta och gick in på en ny ganska munter redaktion. Kanske borde jag ha mutat Amanda och bett henne dra en vals för de andra, vänt taxin och bara åkt hem. Nej, det var givetvis aldrig ett aletrnativ."
Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande och journalist på Dagens Nyheter 2 september 2020:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=62504

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.