söndag 2 maj 2021

Detta anmäls Polhemskolan i Lund för till Skolinspektionen

 

"Läraren i historia är också mentor för X. Läraren har i utvecklingssamtal med min dotter sagt att han vill förändra hennes politiska åsikter. Läraren själv har en uttalad politisk åsikt och min dotter har en diametralt annan åsikt. Det är verkligen inte lärarens uppdrag att göra det.

Jag som förälder har skrivit brev till rektor och lärare där jag påtalar bristande opartiskhet. Detta brev har rektorn skrivit en krönika om. Detta har nu lett till att min dotter får ta emot hot. Jag kritiserar rektorns val att lyfta fram en elev i offentlighetens ljus."


Citat ovan från anmälan av Polhemskolan i Lund, registrerad 22 april 2021 hos Skolinspektionen:


Ärende (År:nr)Ärendemening
SI 2021:2884Anmälan av Polhemskolan i Lunds kommun

Avdelning
8.1 Enhet Söder 8
Kommun
Lunds kommun
Ärendetyp
3.8 Utöva tillsyn utifrån individärende
Reg.datum
2021-04-22
Avsl.datum
2021-04-27


Källa:

Ärende (skolinspektionen.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.