lördag 21 augusti 2021

Historielärarföreningen förhandlar med Lunds kommun om att Polhemskolan ska erkänna och åtgärda men för elev efter historielektion

 

Så här skrev Polhemskolans rektor Torbjörn Hanö för fyra år sedan. Historielärarföreningen undrar om inte Polhemskolan ska erkänna och åtgärda att någon på skolan röjt uppgifter som lett till men för elev och vårsnadshavare också efter den berömda historielektionen?


"Hänvisar jag till Barnkonventionen, som kommer att upphöjas till svensk lag 2018, och som bland annat säger att barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn och att alla barn har rätt till liv, överlevnad och utveckling? Talar jag om att jag inte kan ge dem uppgifterna eftersom sekretesslagen förbjuder mig? Jag får ju inte röja en uppgift om det kan leda till men för eleven."


Källa, Skolledaren nummer 1 år 2017:

Raoul Wallenberg eller Anne Franks granne? – Skolledarna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.