tisdag 3 maj 2022

Paludan och journalist mejlar varandra idag om anmälan av Polisen samt ansökningar om nya demonstrationer i Sverige 12 - 16 maj

 

"Demonstration 15 maj

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Tis 2022-05-03 13:08
  • Albin Wiman

För det första måste förvaltningsrätten ge mig rätt att det var ett olagligt beslut.Jag kan även kräva ersättning av JK.Jag har inte anmält några poliser. Jag tycker att förvaltningsrätten borde titta på beslutet först. Jag tror helt klart att XXXXXXXXXXXXXchefen har gjort något olagligt. Huruvida andra poliser också har gjort något olagligt kan jag inte bedöma.Det är ett brott mot grundlagen att polisen omhändertar mig när jag är på väg till min lagliga allmänna sammankomst. Vilket jag till och med hade skriftligt tillstånd till.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX ---- Den ti, 03 maj 2022 12:56:07 +0200 Albin Wiman <Albin.Wiman@ostmedia.se> skrev ---- > Tack för snabbt svar! > > Såg också att du gjort en anmälan till Förvaltningsrätten gällande att polisen omhändertog dig. Vill du berätta varför du väljer att anmäla den händelsen? Vad hoppas du att din anmälan ska leda till? > > Med vänliga hälsningar > Albin Wiman > Journalist, Corren > > 0725-56 34 66 > ostmedia.se > LinkedIn | Facebook | Instagram > Corren | NT | VT | MVT | Vimmerby Tidning | Kinda-Posten | Folkbladet > > -----Ursprungligt meddelande----- > Från: Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk> > Skickat: den 3 maj 2022 12:54 > Till: Albin Wiman <Albin.Wiman@ostmedia.se> > Ämne: Sv: Demonstration 15 maj > > VARNING: Det här meddelandet kommer från en EXTERN AVSÄNDARE. Klicka inte på länkar eller öppna bilagor om du inte känner igen avsändaren och vet att innehållet är säkert. > > Skickar in i dag eller i morgon. > > > > Given av min godhet > > Rasmus Paludan > Partiledare > Stram Kurs Sverige > Box XXXX > XXX XX Stockholm > Telefon +46 (0) 8 XXX XX XXX > >  ---- Den ti, 03 maj 2022 11:28:41 +0200 Albin Wiman <Albin.Wiman@ostmedia.se> skrev ----  >  > Hej Rasmus! >  > >  > Albin Wiman på Corren i Linköping här. Jag såg nyss ditt mejl där du skriver att du villa hålla allmänna sammankomster i Linköping och Norrköping den 15 maj. Jag tänkte bara kolla om du har skickat in någon officiell ansökan till polismyndigheten angående detta, eller om du planerar att göra det de närmaste dagarna? >  > >  > Med vänliga hälsningar >  > Albin Wiman >  > Journalist, Corren >  > >  > 0725-56 34 66 >  > ostmedia.se >  > LinkedIn |Facebook |Instagram >  > Corren | NT | VT | MVT |Vimmerby Tidning |Kinda-Posten |Folkbladet  >  > >"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.