onsdag 4 maj 2022

Ovetenskapligt föredrag av den vidskepliga sekten UFO-Sverige på Göteborgs universitet onsdag 4 maj



"Verklighetens Arkiv X

Föreläsning: Verklighetens Arkiv X ligger i Sverige.

Läs mer

Göteborgs universitet, Humanisten

onsdag maj 04, 19:30 - 20:30


Beskrivning

Med 55 000 böcker och 3,5 hyllkilometer med miljoner dokument och föremål är Archives for the unexplained (AFU) världens största arkiv om det okända. Här sparas berättelser, vetenskapliga avhandlingar, bilder och filmer om allt från storsjöodjuret och bigfoot till ufo och spöken. Journalisten och författaren Clas Svahn är ordförande för den stiftelse som driver det och kommer att berätta spännande historier ur arkivets samlingar, och om hur allt detta material hittar vägen till Sverige från jordens alla hörn.

Medverkande

Clas Svahn, Författare, journalist, internationell samordnare UFO-Sverige.





Ämnen

Djur, jord och rymd

Teknik och framtid

Tema: Det okända

Nyckelord

Föreläsning


Platser


Göteborgs universitet, Humanisten

Trappscenen
Renströmsgatan 6, 412 55 Göteborg
Karta och vägbeskrivning (Google maps) 


Gratis och öppet för alla

Det här evenemanget riktar sig till allmänheten.
Evenemanget kräver ingen bokning. Välkommen att delta!

Avgift

Gratis"


Källa:

Verklighetens Arkiv X | Vetenskapsfestivalen


"Framåt kvällen började jag samla ihop allt jag måste ha med när jag åker i morgon och dessutom skrev jag mitt föredrag som jag ska hålla på Humanisten på Renströmsgatan 6 i Göteborg i morgon. Platsen är Trappscenen och jag håller på mellan 19.30 och 20.30. Temat blir AFU men också en del annat. Gratis inträde, så välkomna! Ni kan läsa mer om det hela här."


Källa, UFO-Sverige 3 maj 2022:


Registerjobb och föredragsfixning | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.