måndag 13 juni 2022

Migrationsverket informerar om regler för semester i hemlandet för personer utan uppehållstillstånd

 


❓ Jag vill resa hem och besöka min familj i sommar, får jag göra det om mitt uppehållstillstånd har gått ut och jag väntar på beslut om förlängning?
✅ Om du planerar att lämna Sverige bör du säkerställa att du har ett giltigt pass och ett giltigt uppehållstillståndskort eftersom du måste kunna uppvisa dessa handlingar när du ska resa tillbaka in i Sverige. Om du reser när ditt uppehållstillståndskort har gått ut kan du behöva vänta på ditt beslut utanför Sverige.
❗️ Observera att det är gränspolisen som kontrollerar inresor till Sverige, Migrationsverket kan inte avgöra om du får resa in i landet eller inte.

117 kommentarer
30 delningar
Gilla
Kommentar
Dela"


Källa 8 juni 2022:


Migrationsverket | Facebook



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.