söndag 19 juni 2022

Miljöpartist vittnar om att Rinkebybor vänder sig till kommunen för att de tror att Rasmus Paludan och Stram Kurs Sverige diskriminerar deras tro

 

Lisa Carlbom (MP). Samhällvägledare Mobil: 070 731 73 48. E-post: lisa.carlbom@gmail.com. Ledamot (MP) Farsta stadsdelsnämnd




🧵 På stadsdelsnämnden i Rinkeby-Kista i förrgår kom det ett stort antal besökare som känner sig diskriminerade på grund av sin tro. De sa: ni stänger våra skolor, omhändertar våra barn och låter Paludan bränna koranen i vårt område…


8:00 em · 18 juni 2022Twitter for iPhone"


Källa:


https://twitter.com/lisacarlbom/status/1538220085361397763




https://evald.stockholm.se/extern/Person/4853




Lisa Carlbom ✝️☪️🔯 på Twitter: ”Jag sa till dem att jag har både judar och muslimer i min familj och att jag är politiker just för att jag vill motverka rasism och diskriminering. Jag sa att jag hör dem och att de alltid kan höra av sig till mig om de har något de vill säga.” / Twitter



Lisa Carlbom ✝️☪️🔯 på Twitter: ”Jag sa att de måste rösta i riksdagsvalet om de vill att politikerna ska bry sig- om ni bryr er om politikerna så bryr sig politikerna om er. Så Rinkebybor, jag är med er. Fuck rasism.” / Twitter


Koranklodser i Legoland – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.