söndag 19 juni 2022

Sekten UFO-Sveriges fältundersökare Jonas Rundberg är fritidspedagog på Gäddgårdsskolan i Arboga

 

för 4 timmar sedan — Han har skrivit böcker om mynt, han samlar på gamla flaskor, fältundersökare i UFO-Sverige och en skicklig tillverkare av runstenar.


Jonas Rundberg. Ariel school 1994. Detta fall har jag funderat många timmar på. Jag jobbar själv på en skola (med barn i åldrarna 7-10 år).


Jag har ju beskrivit allt detta i detalj i min bok ”UFO – spökraketer, ljusglober och utomjordingar” som borde vara ... Så här skriver Jonas Rundberg:



"Han har skrivit böcker om mynt, han samlar på gamla flaskor, fältundersökare i UFO-Sverige och en skicklig tillverkare av runstenar."

"Jonas på skolgården. Här lär han elever"

"Jonas arbetar som fritidspedagog på Gäddgårdsskolan i Arboga. Han vill visa barnen alla olika saker han vanligtvis håller på med."

"Jonas är en speciell person med många speciella intressen. Han samlar till exempel på gamla flaskor, tycker om att leta i gamla övergivna soptippar, har ett brinnande intresse för övernaturliga fenomen och är utbildad ”fältundersökare” i riksorganisationen UFO-Sverige."


Källa 19 juni 2022:


Möt Jonas ”Runstenen” Rundberg | Magazin24


Gäddgårdsskolan - Arboga kommun


Sekten UFO-Sveriges fältundersökare:



Historielärarföreningen: Gäddgårdsskolans fritidspedagog vill hitta på historia som experiment på lågstadiet efter att ha funderat på ufo-händelse med skolbarn i Zimbabwe (historielararna.blogspot.com)


Historielärarföreningen: Historielärarföreningen frågar Gäddgårdsskolan hur experimentet går som diskuterades hos UFO-Sverige (historielararna.blogspot.com)


Historielärarföreningen: Historielärarföreningen begär ut e-postadress till ufo-intresserad fritidspedagog (historielararna.blogspot.com)



Fritidshem Gäddgårdsskolan - Arboga kommun


"På tal om böcker så skrev två av dem som jag nyligen skickat var sitt exemplar av ”Mötet i gläntan” till sina omdömen om boken på Facebook. Så här skriver Jonas Rundberg:

”Jag har precis läst den nyutkomna 3:e upplagan av nämnda bok. Den höll mig sysselsatt och bitvis förundrad över hur komplex en historia kan vara. Jag fascineras av Clas Svahns gedigna arbete bakom detta verk. Alla de ”fotnötter” och källhänvisningar i slutet på boken vittnar om ett stort arbete.”"


Källa, UFO-Sverige 12 juli 2021:


Thomas med familj på besök | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Hade en hel del kontakt mot Jordan i Portland också plus Jonas Rundberg som har gått igenom Arboga Tidning för 1946 och hittat en del spökraketartiklar (snyggt!) och så satte jag igång en tvättmaskin och hängde tvätten innan natten slog till."


Källa, UFO-Sverige 31 oktober 2019:


Möte med Ulf Palmenfelt och sedan hem | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.