söndag 14 februari 2021

Torbjörn Sassersson sponsrade ufo-arkivet

 

 "Varför sponsrade du AFU med 150 kronor?

John Doe
 
Sön 2021-02-14 15:19

Historielärarföreningen undrar varför du Torbjörn Sassersson sponsrade det vidskepliga ufo-arkivet AFU med 150 kronor, då det helt saknar bevis för besök från andra planeter enligt UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahn som även är ordförande för AFU?



Vår hemsida:

 
 
 

"Clas Svahn skriver följande: 

Sist i nattens timma så har jag mejlat med Torbjörn Sassersson som en gång i tiden drev Soul Travel, en sajt som ägnade mycket av sin bandbredd åt att kasta skit på UFO-Sverige. Men Torbjörn valde till sist att stänga den och det uppskattade vi ju. Någon ursäkt för att han upplät och publicerade rena påhopp och felaktigheter har vi dock aldrig fått och kommer heller inte att få har jag fått veta i någras mejl de senaste veckorna. Däremot ville han att jag skulle ta bort ett par rader som han uppfattade som felaktiga i en gammal blogg jag skrivit. Och i kväll bestämde jag mig för att göra det även om våra minnesbilder här skiljer sig åt.

Ni kan se bloggen här.

Jag ändrar inte gärna i gamla blogginlägg eftersom jag anser det vara historierevisionistiskt. Ska man rätta får man göra det i senare bloggar. Rena faktafel, och det är det som vi har diskuterat den här gången, kan man dock rätta och eftersom jag inte har tid att leta efter de uppgifter som jag vill minnas skulle styrka det jag skrev så tar jag istället bort det och skriver om. Har jag haft fel så ber jag givetvis Torbjörn så mycket om ursäkt för det.

Källa: http://www.ufo.se/blogg/23154"

 

Källa för ovanstående citat vilket gör Torbjörn Sasserssons sponsring av UFO-Sveriges arkiv AFU obegriplig:

https://phemeblog.wordpress.com/2013/05/06/torbjorn-sassersson-varstadar/

 

Torbjörn Sassersson och UFO-Sveriges Clas Svahn i bråk 30 december 2011:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=16438

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.