fredag 26 februari 2021

Sveriges nye Medieombudsman intervjuade UFO-Sveriges ordförande om cirklar i sädesfält

 

"Caspar Opitz blir ny Medieombudsman (MO). Opitz tillträder den 1 april i år, och lämnar då sin nuvarande tjänst som redaktionschef för Dagens Nyheter.

Opitz blir den andra Allmänhetens Medieombudsman - ett system som 

hjälper enskilda individer i Sverige som anmäler att de har drabbats av 

en oförsvarlig publicitetsskada av en publicering eller sändning."


Källa, Sveriges Radio P1 Kulturnytt fredag 8 januari 2021:

Caspar Opitz ny Medieombudsman - Kulturnytt i P1 | Sveriges Radio

https://sverigesradio.se/artikel/7642188


1998 var journalisten Clas Svahn på tidningen Dagens Nyheter ordförande för Riksorganisationen 

UFO-Sverige. Svahn skriver torsdag 25 februari 2021 så här på UFO-Sveriges domän ufo.se:


"Eftersom jag satt på redaktionen fick jag möjlighet att säga tack och hej till Caspar även i 

dag. I går gav jag ju honom en av mina böcker och Caspar påminde mig då om första gången 

vi talades vid. Det var den 11 augusti 1998 och cirklar i sädesfälten var inne (nu är de ute) i 

Sverige. Då intervjuade Caspar mig för Corren och det kändes stort, berättade han, att ringa 

någon på DN som visste något om detta fenomen. Ni kan se en liten del av artikeln här nedan.

"

Bild:

corren210225.jpg (800×645) (ufo.se)

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2021/02/corren210225.jpg


Källa:

Avtackning, föredrag och DN-jobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=64350


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.