måndag 22 februari 2021

UFO-Sveriges förre ordförande låtsas syssla med folkbildning

 

"Clas Svahn menar på sin blogg att man inte kan utesluta att föremålet var utomjordiskt och att observationen är det närmsta ett svar om utomjordiskt liv man har kommit inom organisationen

.

Svahn är journalist på Dagens Nyheter och den drivande kraften inom Sverige-UFO. Han berättar på organisationens hemsida att han är säker på att människan inte är ensam i Universum.

 

- Jag tror att det finns intelligent liv på flera håll i universum. Ännu har jag inte sett några övertygande bevis på att det verkligen är så, men jag är väldigt intresserad av att finna de.

 

Svahn var med och grundade organisationen för över 40 år sedan och berättar vidare på hemsidan att det finns flera anledningar till varför han började intressera sig av UFO.

 

- Även om jag inte tror på new age eller liknande teorier vill jag veta vad som ligger bakom UFO-observationerna och liknande fenomen. I grund och botten finns också en folkbildarambition. Jag vill hjälpa till att belysa världen och göra den mer begriplig. Vi människor lever i en komplicerad tillvaro och vi behöver hjälp att förstå den. Jag hoppas att jag har bidragit till det.

 

Allt arbete med organisationen görs ideellt och på Svahns fritid. Tusentals timmar har lagts ner på att undersöka rapporter och besöka platser. Eftersom inga bevis ännu har kunnat presenteras kan arbetet ses som meningslöst, men Svahn ser en klar poäng med sitt jobb."

 

 

Citat ovan från Bosmanfall 28 mars 2011:

 

https://bosmanfall.blogg.se/2011/march/mojligheter-for-liv-i-universum-har-vi-haft.html

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.