tisdag 7 juni 2022

Lokaltidning gör lokalpatriotisk och okritisk hyllning av sekten UFO-Sveriges vidskepliga ideologi och desinformation

 

28 maj 2022 — Vi får följa FBI-agenten Dana Scully (Gillian Anderson), en katolsk skeptiker som tillsammans med kollegan och UFO-nörden Fox Mulder (David ...


Jag vill tro – sanningen finns där ute – Corren


Han blir ny kulturchef på Corren och NT – Corren


Erik Jersenius:



Bild:


nt220607x.jpg (800×600) (ufo.se)


"När jag åkte hem strax före 20 läste jag Norrköpings Tidningar från den30 maj som jag fått ett urklipp ur från Carl-Anton. Närmare bestämt en helsidesartikel skriven av tidningens kulturchef Erik Jersenius som besökt vårt expo för en dryg vecka sedan.

Norrköpings Tidningar från den 30 maj.

Och under rubriken ”Jag vill tro – sanningen finns där ute” hyllade han UFO-Sveriges sätt att närma sig ufofenomenet. Bland annat skriver han i sin inledning: ”Slutsats: UFO. Även skeptikern mjuknar inför UFO-Sveriges utställning.” Och lite längre fram: ”UFO-Sverige har en ödmjukt avvaktande inställning till de människor som upplevt det okända.”

Precis så. Och himla kul att vår utställning nådde fram med detta budskap till Norrköpings Tidningars kultursidor."


Källa, UFO-Sverige 7 juni 2022:


Intervjuad och möte i bilen & mingel | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.