tisdag 6 december 2022

Internationella storfilmen UFO Sweden premiärvisades 6 december 2022 på kommunalt finansierad och styrd biograf




"Nu var vi bara en handfull i salongen på den här privata specialvisningen och jag satte mig på samma rad som huvudrollsinnehavarna Jesper Barkselius och Inez Dahl-Torhaug och Victor Danell från Crazy Pictures. Bakom oss satt Lina Skandevall som sköter det mesta när det gäller konferencierandet medan Olle Tholén, Rasmus Råsmark och Hannes Krantz från Crazy höll till lite vid sidan om.

Sedan sänktes ljuset i salongen och filmen började. Och vi var nog lite nervösa alla vi som inte sett filmen förut (Crazy Pictures-gänget hade säkert sett den till leda).

Nu ska jag inte spojla något men jag gillade verkligen filmen. Bra skådespeleri, trovärdiga rollkaraktärer, spännande och roligt på rätt ställen. Och visst kände jag igen Ljura där AFU ligger som också var platsen för föreningen UFO Swedens lokal."


Källa, UFO-Sverige 6 december 2022:


Äntligen ”UFO Sweden”! | Clas Svahns Blogg


Ufo-arkivet AFU:s ordförande på Ljura i Norrköping. Archives for the unexplained heter arkivet i källaren som fick speciellt tack i filmen:


tack221206.jpg (800×247) (ufo.se)



Kommunalt finansierade biografen Cnema i Norrköping var 6 december 2022 platsen för världspremiären av filmen UFO Sweden. Så här många kom:


biocnema221206.jpg (800×600) (ufo.se)




"CNEMA är Norrköpings kommuns filmverksamhet och hör till Kultur- och fritidsnämnden i Norrköping."


Källa:


Om CNEMA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.