onsdag 31 mars 2021

Nyhetsbyrån TT sänder sin nye politikreporter i riksdagen, som också är med i UFO-Sverige, till OS i Tokyo

 

"Nästa vecka börjar jag på nytt jobb, eller ny tjänst, som politikreporter för TT i riksdagen! Ska bli både kul och nervöst. Tipsa mig gärna om vad jag borde uppmärksamma och undersöka"

Citat ovan från hans Twitter 5 februari 2021


"Vi fick förresten att roligt samtal från XXXXXX i dag som berättade att han blivit utsedd att ingå i TT:s OS-redaktion och alltså får åka till Japan för att bevaka de olympiska spelen i Tokyo den 23 juli till och med den 8 augusti. Vilket häftigt äventyr!"

Citat ovan från hans pappas blogg 26 mars 2021


"Jag kände mig som en utomjording. Och kanske var det passande med tanke på temat, Ufopodden. En ny podd av SR vars material baseras till stor del på pappas bok om ufon och berättelser från vanligt folk. Premiärfest. Glammigt. Jag slogs av, hur kan alla dessa människor vara här för detta? Känner jag er? I ett ämne som i min värld förknippas mest med överdammade bokhyllor och gult upplysta föreningslokaler möttes jag av en svart, stilren vägg av dekadenta, något aparta och yviga, människor som halvgungade inför att Kleerup skulle gå upp på scen."

Citat ovan från hans blogg 1 mars 2017


"Vi har alltså varit uppe och sökt av sjön Nammajaure, som ligger utanför Jokkmokk – ungefär 30 mil från Jokkmokk närmare bestämt. Anledningen var för att två personer såg ett flygande föremål, typ en kryssningsmissil, landa i sjön för många år sedan. Det var trovärdiga vittnen som rapporterade händelsen till Försvaret, men ännu vet ingen vad det var för föremål. Därför skulle vi söka rätt på det.

Det låter kanske lite banalt beskrivet, men faktum är att detta tagit upp otroligt mycket av min pappas tid (som engagerat sig något enormt i denna observationen via föreningen han driver som vice ordförande: UFO-Sverige)."

Citat ovan från hans blogg 2 september 2014


"Ny medarbetare i Rapport-Nytts redaktion, från om med detta nummer, är även XXXXXX XXXXX, som ska hjälpa till med tidningens layout."

Citat ovan från UFO-Sveriges ordförande Anders Berglunds blogg 12 maj 2017


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.