söndag 5 juni 2022

Kriminalinspektör förklarar metodiken i bevis om ufo

 

"E Thomas Persson

All reklam är bra reklam säger de så, tack I guess😆

Jag har nog inte lyckats förklara varför den enda etablerade metodiken som finns, som hanterar bevisning av olika sorter, som vittnesbevisning och forensisk bevisning, dokument, sakkunnigutlåtanden, är straffläran eller rättsläran om man så vill. Vilken annan metod som skulle gå att tillämpa är det aldrig någon som kan precisera. Det verkar vara lätt för personer som inte har någon ordentlig vetenskaplig utbildning att tro att den naturvetenskapliga metodiken är tillräcklig.
Namnet kommer sig av att jag ville ha in ”UFO” för att folk ska hitta den plus mer tydligt. Det kan man tycka vad man vill om.

Vi jobbar på språket och klippningen.

Vi ska göra ett avsnitt för nybörjare och försöka förklara idén bättre snart. Kanske lyckades jag förklara min position bättre i denna intervjun. Även om jag råkade säga Athos och nån mer tabbe. Men men. All feedback eller frågor om mitt resonemang mottas tacksamt. 


Källa:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Vad är folks uppfattning om podden Ufo bortom rimligt tvivel | Facebook



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.