söndag 16 augusti 2020

Ilska och förlöjligande mot medlem som tror på ufo hos UFO-Sverige


Olav Gjelten
Har verkligen den här sidan någonting som helst med UFO-Sverige att göra??
Eller är det bara så att en motståndsgrupp har tagit över hela sidan?
De enda som svarar på mina inlägg är blåfärnekarna till hela UFO-frågan. Nästan uppenbart tillhör inte denna sidan folk som söker seriösa svar på vår tids största gåta.
Peo Wärring Olav Gjelten
UFO-Sverige har genom sitt objektiva arbete om UFO-fenomenet fått stor respekt hos både våra medlemmar och övrig allmänhet. Vi tror inte, utan vi vill underbygga teorier och observationer med så ssklig information som möjligt. Ufo-S
veriges arbete bedrivs med vetenskap som grund. Detta för att våra ståndpunkter inte ska kunna bortförklaras så enkelt. UFO-frågan tjänar i längden på att behandlas seriöst.
Jag rekommenderar dig att följa vårt arbete under en längre tid och se de olika nyanserna i vårt arbete!
Peo Wärring, UFO-Sverig
Olav Gjelten Hei vännen! Den som blånekar till allt kring UFO och sädesfältscirklar riskerar ingenting här. Tvärt emot är det vi som söker seriösa svar på dessa frågor som får all ilskan mot oss.

Sädesfältscirklar får jag veta är bara bluff o båg. Där diskuteras ingenting alls! Väldig öppen och vetenskaplig inställning måste jag säga.
Christer Landelius Olav Gjelten Sädescirklar är inte alls bluff o båg. De finns ju där ett tag. Är det möjligen några som är bluff o båg är det i så fall de som är skapade i datorn med fantastiska mönster o inlagda i ett foto av ett helt normalt sädesfält endast i syfte att lura godtrogna människor att de bevittnar något skapat av lirare utifrån.
Mats ForsellOlov... du kanske skulle söka dig till någon new age-grupp istället och där man är mer "öppen", det vill säga har mer spännande förklaringar, på den här typen av fenomen.
Olav GjeltenMats Forsell
Förlöjligande av andra medlemmar i den här gruppen är bevisligen väldigt tillåten om man har de "rätta" åsikterna - så som du tillåter dig skriva.
Michael SvenssonOlav Gjelten utan att behöva nämna namn så ge gärna exempel på sånt dumt. Jag tycker det är en seriösare sida jämfört med många andra och precis som nämnts ovan så är en vetenskaplig grund ett bra sätt att angripa denna gigantiska fråga. Vi som vet att nått/nån besöker oss har ju fått medvind nu och bättre verkar det bli med tid och mognad av frågan som världens myndigheter dissat i decennier.
Mats Forsell Olav Gjelten På vad sätt har jag förlöjligat dig? Du verkar mest ha problem med att andra inte tycker som du och dessutom kan motivera det, Du verkar inte gilla att din övertygelse att allt som har med UFO att göra är utomjordiskt, kritiseras. Då känner du dig hotad och går till angrepp. Du är rätt pigg på att själv ta till ord som "motståndsgrupp" om de som inte tycker som du. Du är ju inte ett dugg bättre än dem du kritiserar. Varför kallar du det ens för UFO när du vet att det är utomjordiskt? Du har ju identifierat föremålet då! 

För övrigt står jag fast vid att jag tror att en new age-grupp skulle passa dig bättre eftersom jag är rätt säker på att vetenskapliga vinkeln inte är lika självklar där till skillnad mot denna grupp som gärna diskuterar ämnet ur ett mera kritiskt perspektiv. Jag bjuder på en låt jag gjorde för en massa år sedan: "Very small UFO:s"Hoppas du gillar trance-musik:http://www.llesrof.se/musik/verysmallufos.mp3
Emil AlmbergUFO är just det okända, när det blir känt är det inte UFO.

Troligen vill du diskutera något specifikt, och vill att det ska leda åt ett speciellt håll.

Vilket inte är att vara neutral.
Thomas MichanekOlav Gjelten: Du använder formuleringar som "ilskan mot oss" och "förlöjligandet av andra". Jag ser ingenting av detta i dina trådar. Att vara kritiskt granskande och ha en annan uppfattning än dig är inte uttryck för ilska eller förlöjligande. Du harbara varit med i gruppen i en vecka - du skulle kanske läsa lite mer trådar i gruppen?

Dessutom, att vara öppen för olika förklaringar inkluderar också *möjligheten* att händelser eller bilder kan vara fejk, påhittade, överdrivna, misstolkade osv, likaväl som att de visar genuina, oförklarade fenomen. Alla olika synsätt måste kunna framföras och diskuteras i gruppen.


Jennie Backman Olav Gjelten var vänlig läs vår gruppinformation igen

Johan Englund Om man ska vara kritisk i allt så kommer man missa mycket kritisk låt ufo Sverige vara kritiska men inte denna sida det kommer jaga bort dom som vill berätta något men vill inte bli dissade som exempel jag skickade in en mån video efter bara en liten stund kom tyckande och bortförklaringar det är nog bara en skalbagge som flyger eller damm jag kan det mesta om optik teleskop sysslar dagligen med att observera fast på natten 😁den har skalbagge som flög till Månen är inte en skalbagge den visar i stället ett föremål om jag hade lyssnat och lågt ner det hela hade jag inte fått fram detta

Permalänk till UFO-Sveriges Facebookgrupps citat ovan från 16 augusti 2020:
https://sv-se.facebook.com/groups/ufosverige/permalink/10157956707587753/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.