lördag 30 april 2022

23:30 kommer Paludan och Stram Kurs till Sveaparken i Örebro 30 april

 


"Paludan säger att han kommer att befinna sig i Sveaparken i Örebro omkring kl. 23.30 ikväll. Han uppger att han inte har bestämt sig för om han ska bränna någon koran på just den platsen.

– Jag vet inte. Det får man ju göra, men mestadels är jag där för att dricka öl och fira valborg och prata med svenskar om vad som händer, säger Paludan till Fria Tider.

Imorgon, den första maj, planerar Paludan att bränna en koran i Stockholm.

– Jag kommer att gå lite efter Socialdemokraternas första maj-tåg och sedan när vi kommer till Norra Bantorget hade jag tänkt bränna en koran där också.

Paludan understryker att han inte kommer att anordna några allmänna sammankomster, vare sig i Örebro eller Stockholm. Han tänker bränna koranen på egen hand utan att hålla några torgmöten eller andra sammankomster.

– Även om jag inte får anordna en allmän sammankomst får jag åtminstone elda min egen bok, säger han."


Källa, Fria Tider 30 april 2022:


Ikväll kommer Paludan till Örebro – ska bränna flera koraner | Fria Tider


Kulturberigelse: Knivstikkeri 250 meter fra Rosa Lunds bopæl – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.