tisdag 26 april 2022

Skattefinansierade Sveriges Radio gör två rättelser i artikel om Stram Kurs Sveriges partiledare Rasmus Paludan

 


"Begäran om rättelse P4 Uppland

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Tis 2022-04-26 09:09
  • p4uppland
  • Niklas Clarkson

Hej P4 UpplandPå denna adress:https://sverigesradio.se/artikel/rasmus-paludan-vill-halla-valmote-i-uppsala
Har du skrivit:
"Den danska högerextrema politikern Rasmus Paludan, som genomförde koranbränningar under påskhelgen i bland annat Norrköping och Linköping, vill hålla valmöte i Uppsala 1 maj, rapporterar Upsala Nya Tidning."Jag har aldrig bränt någon koran i Linköping eller Norköping. Är du snäll nog att rätta till?Jag har varit svensk medborgare sedan 1 juni 1989, så varför hänvisar du till mig som dansk?Jag har aldrig dömts för våld eller hot, men jag är en väldigt fredlig libertariansk svensk politiker. Varför hänvisar du till mig som högerextremist?Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX"


  • "Den högerextrema politikern Rasmus Paludan, som under påskhelgen höll möten i flera svenska städer, vill hålla valmöte i Uppsala och Stockholm 1 maj."


Källa, Sveriges Radio P4 Uppland 26 april 2022 med rättelse på två punkter:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.