onsdag 27 april 2022

Paludan polisanmäler att "Uppsala kommuns polishus" förbjuder honom att bränna Koranen



Föregivande av allmän ställning och brott mot medborgerlig frihed från XXXXXXXXXXX


Rasmus Paludan <post@rasmuspaludan.dk>

Ons 2022-04-27 20:39
  • Registrator Stockholm
  • Registrator Kansli;
  • Sakerhetspolisen;
  • pet@pet.dk;
  • rigsledelsen@stramkurs.dk;
Till: Registrator Polismyndigheten Region Stockholm
Kopia till: Nationella Operativa Avdelningen och Säkerhetspolisen
För brottet föregivande av allmän ställning (BrB) 17 kap. 15 § och brott mot medborgerlig frihet brottsbalken (BrB) 18:5 polisanmäler jag härmed "XXXXXXXXXXX".
"Han skrev idag 27 April 2022 kl. 10.01 olaga hot till mig och utgav sig obehörigen för att utöva myndighet på Instagram som en direkt reaktion på att det nyss nämnts i pressen att jag skulle bränna koranen vid allmän sammankomst i Uppsala den 1 Maj 2022:
"Hejsan det här är polisen,
Vi medger dig att du får EJ bränna koranen.
Du blir låst i fängelset i 89 år.
Eller så döds straffas du på direkten.
MVH Uppsala kommuns polishus."
Varvid han obehörigen utgav sig för att utöva myndighet vid föregivande av allmän ställning.
När jag fick hans hot om att döda mig slogs jag av en allvarlig rädsla för min säkerhet och att han skulle verkställa hotet och döda mig.
Jag övervägde därför om jag på grund av hans hot om att döda mig skulle helt sluta uttala mig offentligt om min och mitt partis politik och kritik av islam i valrörelsen inför riksdagsvalet 2022 och sluta manifestera politisk med bränning av koran.
Klart är, att "XXXXXXXXXXX" skrev det olaga hot med uppsåt att påverka den allmänna åsiktsbildningen och inkräkta på handlingsfriheten inom den politisk organisationen Stram Kurs Sverige och därigenom sätta yttrande-, församlings- eller föreningsfriheten i fara eftersom han skrev sitt hot som en direkt reaktion på att det nyss nämnts i pressen att jag skulle ha allmän sammankomst och brinna koran i Uppsala 1 Maj 2022.
Jag bifogar en kopia av hans hot och hans profil.
Mitt svenska personnummer är: XXXXXX-XXXX.
Jag begär att gärningsmannen häktas omedelbart.
Given av min godhet"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.