onsdag 27 april 2022

Paludan överklagar Polisens avslag om Trollhättan och Örebro till förvaltningsrätten

 

Läs Paludans mejl till TV4 27 april under videon nedan.


Rasmus Paludan fra Stram Kurs Sverige överklagar Polisens avslag om Trollhättan och Örebro till förvaltningsrätten historielararna.blogspot.com/2022/04/paluda


Källa:


https://twitter.com/SortSonofon/status/1519364283565543424



"TV4: frågor

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Ons 2022-04-27 14:06
  • Kajsa Lecander
  • rigsledelsen

Hej Kajsa1. Jag överklagar alla beslut till förvaltningsrätten då det är olagliga beslut. Tidigt i går informerade jag skriftligen polisen i Region Väst och Region Bergslagen om mina demonstrationer. Att jag inte skickat någon officiell ansökan tidigare beror på att polisen i Region Väst och Region Bergslagen helt har struntat i min skriftliga begäran den 19 april 2022 där jag begärde att de skulle göra en ny hotbildsbedömning och uppgradera mitt personskydd. . De har inte svaret, vilket har gjort det svårare för mig att schemalägga väljarmöten i regionerna. De älskar islam.2. Av säkerhetsskäl kan jag inte säga var jag är. Men det är sant att jag förra året var i Adserbajdzjan och såg EM-kvartsfinalen mellan Danmark och Tjeckien. Myndigheterna i det muslimska landet Adserbajdzjan var bättre på att skydda mig från angrepp än vad myndigheterna är i det kristna landet Sverige.3. Örebro och Trollhättan har fått avslag på olaga grund. De överklagas till förvaltningsrätten i dag. Jag räknar med att kunna genomföra mina väljarmöten i Stockholm och Uppsala som planerat.4. Som riksdagskandidat har jag rätt att vandra i alla svenska städer och prata med väljarna. Jag behöver inget tillstånd för det.5. Det kostar i princip ingenting att demonstrera i Sverige. Bensin till bilen och betalning för Øresundsbron är de enda utgifterna. Jag hoppas att Stram Kurs Sverige kan samla in pengar med tiden. Det vore trevligt då.6. Polismyndigheterna i Sverige har hittills inte visat att de bryr sig om min personliga säkerhet eller att de har förmågan att skydda mig.Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX ---- Den on, 27 apr. 2022 12:57:55 +0200 Kajsa Lecander <kajsa.lecander@tv4.se> skrev ---- > > Hej igen Rasmus! > Har lite frågor till dig och hoppas du hinner svara. > > • Vad är planen nu? Flera ansökningar om allmän sammankomst i landet har skickats in av dig, hur mycket tror du att förvaltningsrättens beslut kommer påverka ansökningarna? > • Vart befinner du dig nu? Är du i Danmark och demonstrerar? > • Vad tänker du kring ansökningarna, tror du att du får tillstånd från t.ex Trollhättan och Örebro som skickades in idag? > • Om du inte får tillstånd, vad händer då? Du pratade om att du ändå kanske kommer att bränna koranen på andra platser, vad är din plan? > • Hur fungerar dina demonstrationer rent ekonomiskt, är det Stram Kurs som står för detta? Eller har du t.ex även ”sponsorer/finansiärer” här i Sverige som finansierar Stram Kurs också? > • Är du rädd över din egen säkerhet? Mycket hot skrivs i sociala medier osv, vad känner du själv över detta? > > > > Med vänlig hälsning, > > > Kajsa Lecander > Riksreporter > TV4 Nyheterna > Tel: 0705-98 79 44 > kajsa.lecander@tv4.se"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.