söndag 24 april 2022

Polisen omhändertog Paludan utan anledning


för 3 dagar sedan — – Jag fick svaret att jag inte hade det, säger Rasmus Paludan. Han var alltså inte gripen eller anhållen, utan uppger att han blev omhändertagen ...


Rasmus Paludan: Polisen omhändertog mig - DN.SE


24 april 2022: 



"Därefter gick färden till Linköping och polisen bad Paludan att riva av koranbränningen även i Norrköping samma dag, för att få det hela överstökat.

Men Rasmus Paludan kom aldrig fram, vare sig till Skäggetorp i Linköping eller till Navestad i Norrköping. Polisen tog honom till ett industriområde i Linköping där han stod utanför El-Giganten – alltmedan upploppen rasade för fullt i Skäggetorp och Navestad.

– Jag frågade poliserna om de förbjöd mig att köra till Skäggetorp, men det sa de att de inte hade rätt att göra. Så jag satte mig i min bil och började köra, men då spärrade de min väg med tre polisbilar, förklarade att jag var omhändertagen och förde mig till polisstationen.

Total förvirring på polisstationen

Där rådde sedan total förvirring om varför han var omhändertagen – ingen kunde komma på en rimlig anledning och efter en timme släpptes han ut och kunde återförenas med sina partikamrater som följt med honom till Sverige.

– Polisen ville sedan bara bli av med mig, men jag tvingade dem att följa med mig till Coop och handla. Jag köpte svenska ostron som var fantastiskt goda och billiga!"

"Att polisen hintat om att de inte kommer att ge några nya tillstånd för Rasmus Paludans demonstrationer tar han med knusende ro.

– Hittills är det bara en polisregion som vägrat tillstånd. Jag kommer att klaga till förvaltningsrätten och det kan gå hela vägen via kammarrätten till Högsta förvaltningsdomstolen."


Källa 24 april 2022:


Rasmus Paludan: "Hoppas jag kan väcka någon" - Ingrid och Maria


1 h 
"Det är en bisarr berättelse om Sverige – ett av Rasmus Paludans två hemländer – som han delger Ingrid&Maria. Det är poliser som vägrar ge honom livvaktsskydd, kör honom till industriområden och villakvarter där han tar selfies med svenskar som gillar honom och ett omhändertagande som leder till en timslång väntan på polisstationen i Linköping. Allt medan vildsinta koranförsvarare bränner polisbilar och kastar stenar mot tjänstgörande poliser i såväl Linköping som Norrköping och Örebro. En värre kalabalik har aldrig skådats i Sverige."

Källa 24 april 2022:

Stram Kurs | Facebook




Källa:

Uppmaningar om våld spreds före upploppen i Skäggetorp – Corren


Bild när Paludan bränner Koranen samt Sura ur Koranen

webp (980×653) (ntm.eu)


Ubærligt hykleri fra Se og Hør – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.