tisdag 19 april 2022

Kräver att Stockholms universitet rättar lögnaktig uppgift om UFO-Sverige

 


"Önskar rättelse om felaktighet Stockholms universitet publicerat om UFO-Sverige

John Doe

Tis 2022-04-19 17:17
Först skrev Läget 11 april 2022 att Clas Svahn är 63 år. Dagen efter övertalade UFO-Sveriges Clas Svahn reportern Erland Edberg att ändra uppgiften, vilket han gjorde till 64 år.
11 april 2022 var Clas Svahn 63 år. Artikeln är publicerad 11 april:

 "Läget talar med Clas Svahn, journalist på DN och UFO-forskare, för att få hjälp med att sondera fältet. Clas har varit intresserad av rymden sen tonåren.

– Jag studerade stjärnhimlen och var intresserad av vad folk sa att de hade sett på den, så jag startade en lokal UFO-förening i Mariestad när jag var 16 år.

Idag är han 64 och jobbar flera timmar varje dag med ett av världens största UFO-arkiv – Archives for the unexplained."

Källa 11 april 2022:
"Intervjun med mig som en kille på Stockholms universitet gjorde publicerades i går men i dag fick jag länken och kunde korrigera en viktig detalj: Jag är inte 63 som han skrev, utan 64 numera 🙂 Ni kan läsa intervjun som handlar om liv i rymden här."
Källa, Clas Svahns blogg på UFO-Sveriges domän ufo.se 12 april 2022:
Clas Svahn, född 12 april 1958 i Mariestad, är en svensk journalist och författare. Han är aktiv inom UFO-forskning. Innehåll. 1 Biografi."
Historielärarföreningen önskar rättelse av Stockholms universitets felaktiga uppgift i er nätpublicering Läget. Vi kräver att ni ändrar tillbaka till 63 år i artikeln, som det stod innan reportern lydde UFO-Sverige. Kanske utan att reportern kontrollerade uppgiften?
/HLF"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.